מאות יוצאי שב"כ לדיכטר: "אל תתן יד לאיום על יסודות הדמוקרטיה"

456 יוצאי שב"כ פנו לראש השירות לשעבר ושר החקלאות כיום אבי דיכטר: "קוראים לך להפגין אומץ לב אישי וציבורי, כפי שהפגנת בעברך ולא לקחת חלק במחטף הדורסני להחלשת הרשות השופטת"

Whatsapp Image 2023 01 24 At 2
שר החקלאות אבי דיכטר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

456 יוצאי שירות הביטחון הכללי שיגרו הבוקר (שלישי) מכתב לשר החקלאות אבי דיכטר, לשעבר ראש שב"כ, ובו קראו לו: "אל תתן ידך למהלכים שמאיימים על יסודותיו של המשטר הדמוקרטי, על אחדות העם ועל החוסן הלאומי".

"אנו, אנשי הצללים, שעוצבנו לאורם של ערכי הממלכתיות, הצניעות וריסון הכוח, מתקשים להישאר בצל ולעמוד מנגד נוכח האירועים המטלטלים את החברה הישראלית בימים אלו", כתבו יוצאי שב"כ, "אנו רואים בערכי מגילת העצמאות, המגדירים את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אבני יסוד העומדות מעבר לכל שיקול פוליטי".

עוד הם כתבו: "יחד איתך קידשנו את ערכי המשטר הדמוקרטי ואת מוסדותיו: עליונות שלטון החוק, עצמאות מערכת המשפט, הפרדת הרשויות והכרה בחשיבות מערך הייעוץ המשפטי למשרדי הממשלה, מערך המסייע למערכת הציבורית לממש את מדיניותה כדין".

"גם אתה וגם אנחנו יודעים היטב שמעולם לא נבלמה פעילות סיכולית של השירות בגין יועץ משפטי או בג"ץ, אלא רק נותבה וטויבה. בשנת 2002, בזמן כהונתך כראש שירות הביטחון הכללי, עודדת וקידמת את חקיקת חוק השב"כ הקובע, בין היתר, כי השירות מופקד על שמירת ביטחון המדינה ועל שמירת סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו מפני איומים שונים".

"אירועי קו 300 ופרשת נאפסו שטִלטלו בזמנו את המדינה המחישו לנו ולכל אזרח, שאין שום אינטרס מדינתי, אפילו לא ביטחון המדינה או משילות, שהם מעל החוק. אנו רואים בכוונות החקיקה להחלשת הרשות השופטת הפיכה כנגד סדרי המשטר הדמוקרטי".

Whatsapp Image 2023 01 24 At 2
שר החקלאות אבי דיכטר | צילום: פלאש 90

"אנו קוראים לך להפגין אומץ לב אישי וציבורי, כפי שהפגנת בעברך ולא לקחת חלק במחטף הדורסני להחלשת הרשות השופטת. אל תתן ידך לדרדור מוסדותיה המשפטיים של מדינת ישראל, אשר עליה הגנו כולנו בחירוף נפש. אנו קוראים לך לנצל את כישוריך המוכרים ולפעול לאיחוד השורות בחברה הישראלית ולקדם הסכמה לאומית רחבה".

"אתה יודע היטב כמונו עד כמה צמאים אויבינו לראות את מדינת ישראל שסועה ומוחלשת", כתבו לסיום, "אנו מפצירים בך - אל תיתן את ידך להעמקת הקרע בעם. קום והשמע קולך. 'אבו נביל', אנו רעיך לדרך, שלאורך חיינו פעלנו כמגן ולא יראה, חוזרים ומפצירים בך - תראה ותגן".