39 שריפות בעוטף מהבוקר; נתניהו: "נערכים לאפשרות של סבב"

רה"מ שוחח עם ראשי הרשויות בעוטף: "אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה - לא מוכנים לקבל את השימוש בבלוני תבערה". ריבלין במוקדי השריפות בדרום: "אם חמאס רוצה מלחמה - הוא יקבל"

זמן צפייה: 01:23

המתיחות בדרום: טרור הבלונים נמשך גם היום (שלישי) כאשר משעות הבוקר פרצו 39 שריפות ביישובי העוטף כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה. על רקע המתיחות, ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ואמר להם כי "אנחנו נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים. אני מקווה שלא נגיע לזה, אבל אנחנו לא מוכנים לקבל את השימוש בבלוני תבערה".

"אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה", המשיך נתניהו. "חמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם הוא ימשיך בזה. הוא מקבל כבר עכשיו אינדיקציה לאן זה יוביל, הוא בוודאי יזכור לאן זה הוביל ואני מקווה שגם הג'יהאד האסלאמי יזכור לאן זה הוביל".

לכתבות נוספות בנושא >> 

בתגובה לבלוני התבערה: חיל האוויר תקף גם הלילה ברצועת עזה

בלון תבערה נחת בחצר בית בשדרות – נזק קל נגרם, אין נפגעים

שריפה מבלון תבערה
שריפה מבלון תבערה | צילום: חדשות 13

קודם לכן, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר במנהלת התיאום והקישור במעבר ארז ובמוקדי השריפות בעוטף. הוא שוחח עם לוחמי האש ועם מפקד מחוז דרום בכבאות והצלה, ובדבריו אמר כי "טרור העפיפונים ובלוני התבערה הוא טרור לכל דבר ועניין. ידע החמאס - זה לא משחק. יגיע רגע בו הם יצטרכו להחליט ואם הם רוצים מלחמה הם יקבלו מלחמה".

"אין לנו שום דבר נגד האזרחים החיים בעזה", המשיך. "להיפך, אנחנו רוצים שירווח להם ושיוכלו לחיות בשקט ושלווה ולגדל את ילדיהם. אבל הם מוחזקים על ידי החמאס, שחושב שגם אנחנו מוחזקים בידיו".

שריפה ביישוב בעוטף עזה בעקבות בלון תבערה
שריפה ביישוב בעוטף עזה בעקבות בלון תבערה | צילום: צוות מטעי השקמה

ראש מנהלת התיאום והקישור לעזה במתפ״ש, אל״מ איאד סרחאן, אמר כי "אנו עדים בעת זו לאתגרים ביטחוניים בזירה הדרומית הנובעים מפעולות הטרור והאלימות מצד ארגוני הטרור בעזה, אשר פוגעות הן בריבונות הישראלית ובאזרחינו, והן בתושבי הרצועה. אדגיש כי המשך קידום המאמצים האזרחיים, ופיתוח הכלכלה העזתית - מותנים בשמירה על השקט ועל היציבות הביטחונית באזור".

בד בבד, דובר חמאס פוזי ברהום, מסר בהודעה כי "המצור על עזה, החמרת משבר החשמל בעזה ושיתוק חיי היומיום של האנשים מהווים פשע נגד האנושות", והבהיר כי "חמאס לא תאפשר המשך של פשעים אלו ולא תשתוק עליהם". עוד טען ברהום כי "ישראל נושאת באחריות המלאה על תוצאות והשלכות פשעיה" והדגיש כי כל הפלגים הפלסטינים, כולל חמאס, יפעלו בכל הדרכים והאמצעים בכדי לשבור את המצור ולסיים אותו.

טפסר שמוליק פרידמן, מפקד מחוז דרום בכבאות והצלה, ערך היום ישיבת הערכת מצב במגדל תצפית ביער בארי. בישיבה אמר כי "אנו למודי ניסיון מאירועי העבר וזה מוכיח את עצמו פעם אחר פעם בטרור הבלונים בעוטף ובכלל. כלל הכוחות מעודכנים בזמן אמת על כל אירוע בגזרת העוטף. כולי תקווה שנסיים את אירועי השריפות בקרוב ונוכל לחזור לשיתוף הפעולה בתרגילים ובשוטף".