הקלות בעורף: ממחר תתאפשר חזרה ללימודים בעוטף עזה

אחרי כמעט ארבעה חודשים מתחילת המלחמה, בצה"ל מודיעים על שינוי במדיניות ההתגוננות בדרום, במסגרתם תתאפשר התקהלות של 100 אנשים בשטח פתוח ו-300 אנשים בשטח סגור, וכן קיום פעילויות חינוכיות - לרבות בתי ספר וגני ילדים במקומות שאפשר להגיע מהם למרחב מוגן תקני בזמן התגוננות | כל הפרטים

זמן צפייה: 01:23

לאחר ארבעה חודשים, פיקוד העורף עדכן הערב (חמישי) את הנחיות ההתגוננות בדרום הארץ, והוריד את הכוננות בעוטף עזה ממצב 3 למצב 2 - המאפשר קיום פעילויות חינוכיות, לרבות בתי ספר וגני ילדים, במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן התגוננות. דובר צה"ל מסר כי שינוי זה נעשה "מתוך שאיפה לאזן בין הצלת חיים וקיום שגרת חירום".

כמו כן, במסגרת השינויים תתאפשר התקהלות של 100 אנשים בשטח פתוח ו-300 אנשים בשטח סגור. שינוי זה נעשה בתיאום עם ראשי הרשויות, משרד החינוך, פיקוד דרום, שר הביטחון והרמטכ"ל. כמו כן, אושר קיום "דרום אדום", שיימשך ארבעה שבועות, במהלכם יהיה ניתן להגיע למרחב המזרחי של עוטף עזה - המרוחק באופן יחסי מהרצועה.

כלניות דרום אדום 2023
דרום אדום, 2023 | צילום: אייל בריברם

עם זאת, שינוי הכוננות אינו חל על כל יישובי העוטף - ישנם עשרה יישובים שיישארו עם ההגבלות הקיימות, המאפשרות התקהלות של 50 אנשים בשטח פתוח ו-100 בשטח סגור ובהם לא יהיה ניתן לחזור ללימודים: נירים, כרם שלום, ניר עוז, כיסופים, עין השלושה, סופה, חולית, נתיב העשרה, כפר עזה ונחל עוז. עוד הודיע פיקוד העורף כי נמשך הליך חיזוק כיתות הכוננות בעוטף עזה, הכולל אימונים מקצועיים.