גלנט הודיע: חוק ההתנתקות יבוטל באזורים נוספים בצפון השומרון

בהודעה משותפת עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, הנחה שר הביטחון - בהמשך לחקיקת חוק ביטול ההתנתקות בצפון השומרון - לממש את לשון החוק גם בשא-נור, גנים וכדים: "מהלך היסטורי שיביא ביטחון"

זמן צפייה: 01:04

שר הביטחון יואב גלנט וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודיעו היום (רביעי) כי חוק ביטול ההתנתקות בצפון השומרון, שעבר במליאת הכנסת, ייכנס לפועל - ובכך תתאפשר התיישבות מחודשת בשלושה יישובים שפונו במסגרת תוכנית ההתנתקות: שא-נור, גנים וכדים, זאת לאחר שהמאחז חומש הוסדר עקב חקיקת החוק.

גלנט אמר: "לאחר העברת חוק ביטול ההתנתקות בכנסת ובתום עבודת המטה שבוצעה, הצלחנו להשלים את המהלך ההיסטורי. האחיזה היהודית ביהודה ושומרון מבטיחה ביטחון, החלת חוק ביטול ההתנתקות תביא להתפתחות ההתיישבות ותקנה ביטחון לתושבי האזור".

"כשם שפעלתי בכל תפקידיי בממשלות ישראל - אמשיך לפתח את ההתיישבות ביהודה ושומרון, לחזק את מרכיבי הביטחון ואת ביטחון האזרחים - בצירים וביישובים", הוסיף גלנט.

Whatsapp Image 2023 05 29 At 1
ישיבת חומש החדשה שהוקמה | צילום: פלאש 90

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, בירך על ההחלטה: "זהו רגע היסטורי של תיקון היסטורי - נחוץ ערכית וביטחונית מהמעלה הראשונה למדינת ישראל, בודאי אחרי 7 באוקטובר. מדינת ישראל תיקנה היום באופן ממלכתי ורשמי את העוול והאיוולת של הגירוש מצפון השומרון. אני מברך את את שר הבטחון יואב גלנט על ההחלטה הראויה והערכית למדינת ישראל ואת אלוף הפיקוד יהודה פוקס שזכה לחתום על התיקון החשוב הזה".

"יחד, בשם כל עם ישראל", הוסיף דגן, "נאבקנו לתקן את הפצע הלאומי העמוק של גירוש תושבי צפון השומרון. הגירוש היה איוולת ואחרי טבח ה-7 באוקטובר, כולם מבינים את זה עוד יותר. הכנסת חוקקה את החוק למחיקת החרפה הזו, חוק הגירוש הטמא הזה, מספר החוקים של מדינת ישראל. החוק הוחל בתחילה בחתימת צו האלוף על חומש וכעת הוחל על כל שאר הישובים.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד אמר: "אין דבר נכון יותר, גם ברמה הערכית, כי זו הארץ שלנו - ולא ייתכן שיהיה בספר החוקים חוק שאוסר על יהודים להיות בארץ ישראל, ובוודאי ברמה האסטרטגית אחרי ה 7 באוקטובר - ברור לכולם שהיכן שיש התיישבות יש בטחון, היכן שאין התיישבות יש טרור. זהו צעד ראשון בדרך לתיקון המלא".