קצין ולוחם מחטיבת הקומנדו נפלו בקרבות בעזה

רב-סרן יששכר נתן (28) מקריית מלאכי, וסמ"ר איתי שהם (21) מראש העין - קצין ולוחם בעוצבת הקומנדו - נפלו בקרבות. "כשיששכר שמע על פריצת המחבלים, הוא נסע לעוטף והציל משפחות רבות באומץ", סיפרו בעירו. לפני 3 שנים תועד בסרטון של זרוע היבשה וסיפר על משימת ההגנה בעוטף: "אם אני לא פה - עושים בהם טבח". סמ"ר איתי שהם יובא למנוחות היום ב-15:00 בראש העין

זמן צפייה: 04:11

דובר צה"ל מסר הבוקר (שני) כי רב-סרן יששכר נתן (28) מקריית מלאכי, וסמל-ראשון איתי שהם (21) מראש העין - שניהם לוחמים בעוצבת הקומנדו - נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה. בנוסף, נפצע אמש באורח קשה לוחם מיחידת עוקץ במהלך הקרבות ברצועת עזה. מתחילת המלחמה נפלו 363 חללי צה"ל.

סמל-ראשון איתי שהם יובא היום ב-15:00 למנוחות בבית העלמין בראש העין.

[youtube_embed youtube_id='']

עיריית קריית מלאכי פרסמה הודעת השתתפות בצער משפחת נתן: "קריית מלאכי מרכינה ראש עם קבלת ההודעה על נפילתו של רב-סרן יששכר נתן ז"ל. יששכר היה מ"פ מוערך ביחידת מגלן. בין היתר פיקד על הכוח שאיתר את המחבלים בפיגוע באלעד לפני כשנה וחצי. בערב חג שמחת תורה האחרון השתתף בהקפות עד השעות הקטנות של הלילה ובבוקר, כששמע על פריצת המחבלים, נסע במהירות לעוטף והציל משפחות רבות באומץ לב. עיריית קריית מלאכי תלווה את המשפחה בשעותיה הקשות". לפני שלוש שנים תועד נתן בסרטון של זרוע היבשה של צה"ל וסיפר על משימת ההגנה בעוטף: "אם אני לא פה - עושים בהם טבח".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1211232047' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='הצהרת דובר צה"ל: "כוחותינו פשטו על המעגנה של עזה, יש כיתור מלא"' poster='' kid='1_dkvs9zbc' duration='438']

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר אמש: "כוחות צה"ל ביצעו פשיטה על המעגנה של עזה, יש כיתור מלא". לדבריו, "נעצרו 20 שבויים של חמאס והבאנו אותם לחקירה בישראל. חלקם השתתף בטבח". בנוגע למאמצים לחסל בכירים ומחבלי חמאס, אמר תא"ל הגרי כי הכוחות "ממשיכים לחפש את הנהגת חמאס ולפגוע בה, במאמצים מסביב לשעון".

בהמשך לפרסום על כך שצה"ל ניסה לספק סולר לבית החולים שיפא ברצועה, אמר דובר צה"ל: "אנו מציעים סיוע לבתי החולים. הצענו דלק לבית החולים שיפא, ואנחנו עדיין ממתינים שיאספו אותו". כמו כן, הוא אמר כי "ביה"ח שיפא ביקש סיוע להוצאת פגים לבית חולים אחר, וצה"ל נענה לבקשתם. בכל הקשור להתחממות הגזרה הצפונית אמר תא"ל הגרי: "מטוסי צה"ל תקפו בלבנון בתגובה לירי לעבר הקריות". הוא הזהיר כי "אזרחי לבנון ישלמו את המחיר על החלטת חיזבאללה להיות מגן דאעש. לצה"ל יש תוכניות מסודרות לשינוי המציאות הביטחונית בצפון".