תכננו לחטוף חייל והכינו מטענים לפיגועים: נעצרה חוליית חמאס בגדה

כוחות הביטחון עצרו תשעה פלסטינים שמשתייכים לחמאס ביהודה ושומרון בחשד שתכננו לחטוף חייל ולבצע פיגועי ירי ומטענים נגד כוחות צה"ל באזור בנימין: "הכינו חומרי נפץ ומטענים, שרטטו את נתיבי הבריחה וערכו סיורי איסוף מודיעין לטובת למידת שגרת הפעילות של החיילים ואף הכינו מקום להסתרת החטוף"

חברי החולייה הכינו מטענים ותכננו לחטוף חייל
חברי החולייה הכינו מטענים ותכננו לחטוף חייל | צילום: תקשורת שב"כ

שב"כ, צה"ל והמשטרה עצרו בחודש האחרון תשעה פלסטינים המשתייכים לחמאס ביהודה ושומרו, בחשד שתכננו לחטוף חייל ולבצע פיגועי ירי ומטענים נגד כוחות צה"ל בגזרת בנימין. כך הותר היום (שני) לפרסום.

בהודעה מטעם שב"כ נמסר כי התשעה מסרו בחקירתם כי "עסקו בתכנון של פיגוע חטיפת חייל. בתוך כך, התחמשו חברי התשתית, הכינו חומרי נפץ ומטענים, שרטטו את נתיבי הבריחה וערכו סיורי איסוף מודיעין לטובת למידת שגרת הפעילות של החיילים באזור בנימין ואף הכינו מקום להסתרת החטוף. מעצר חברי החולייה מבעוד מועד סיכל את החטיפה".

עוד נמסר: "עוד עלה בחקירתם בשב"כ כי חברי התשתית תכננו לבצע פיגועים במתווים של ירי ומטענים כנגד כוחות צה"ל בגזרת בנימין. לצורך מימוש כוונותיהם הם עסקו בלימוד עצמי של ייצור חומרי נפץ ואף הקימו מעבדה מאולתרת להכנת חומרי נפץ בתוך בית מגורים".

כלי נשק שנתפסו אצל חברי החוליה
כלי נשק שנתפסו אצל חברי החוליה | צילום: תקשורת שב״כ

"במעבדת החבלה שנתפסה והוסגרה בחקירת השב"כ, אותרו חומרי גלם לייצור חומרי נפץ ומטענים, זיקוקים, צינורות ששימשו לבניית מטענים ועוד. בנוסף, נתפסו כלי נשק מסוג 'קרלו' ומפות שעליהן שרטטו את תכנון הפיגועים ונתיבי הבריחה. לנוכח חומרת הפיגוע שאותו תכננו - חברי התשתית פעלו באופן ממודר, תוך שמירה על חשאיות מרבית על מנת להימנע מחשיפת פעילותם".

כלי נשק שנתפסו אצל חברי החולייה
כלי נשק שנתפסו אצל חברי החולייה | צילום: תקשורת שב''כ

עוד נאמר: "לפני כשנתיים סוכלה תשתית חמאס משמעותית ביהודה ושומרון שתכננה פיגועי ירי ומטען, לרבות פיגועי תופת בישראל, שחלק מחבריה הם תושבי בידו, קרובי משפחתם של העצורים. ארגון חמאס ביהודה ושומרון ממשיך לנסות לערער את היציבות בשטח בתמיכה ובהכוונה של מפקדות החמאס בחו"ל ובעזה. זאת, תוך התעלמות בוטה מהמחיר הכבד אותו משלמים תושבי יהודה ושומרון ומהפגיעה במרקם החיים שלהם כתוצאה מפעילותם של אלה. חקירת התשתית נמשכת. שירות הביטחון הכללי יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל, ימשיך לפעול ביתר שאת לסיכול כל ניסיון של גורמי טרור בחוץ לקדם פעילות טרור כנגד מדינת ישראל ולמצות את הדין עם המעורבים".