חילופי אש בג'נין: שלושה חמושים פלסטינים נהרגו מירי צה"ל

כוחות צה"ל נכנסו לג'נין לפנות בוקר. במקום התפתחו חילופי אש עם מחבלים חמושים ולאחר מכן הודיע משרד הבריאות הפלסטיני כי שלושה מהם נהרגו ושלושה נוספים נעצרו. אין נפגעים בקרב החיילים. בתחילת השבוע עצר צה"ל את בנו של מנהיג הג'יהאד האיסלאמי בג'נין

זמן צפייה: 07:14

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע הבוקר (חמישי) כי שלושה חמושים נהרגו בחילופי אש עם כוחות צה"ל בג'נין במהלך מבצע מעצרים. ההרוגים הם עטא א-שלבי, סדקי זכארנה וטארק א-דמאג'. יחידת המסתערבים של משמר הגבול באזור יהודה ושומרון, דובדבן וסיירת חרוב הובילו את הפעולה. על הכוחות נפתחה אש והושלכו מטעני חבלה. אין נפגעים..

עוד נעצרו שלושה מבוקשים: חשוד בחולייה שהכינה את מכונית התופת שאמורה הייתה להתפוצץ במבוא דותן, פעיל הג'יהאד האיסלאמי שלקח חלק בפיגועי ירי נגד כוחות הביטחון ופעיל טרור נוסף שהשתתף בירי נגד כוחות צה"ל.

מימין: עטא א-שלבי, סדקי זכארנה וטארק א-דמאג'
מימין: עטא א-שלבי, סדקי זכארנה וטארק א-דמאג'

 

ביום שני עצר צה"ל את יחיא א-סעדי, בנו של מנהיג הג'יהאד האיסלאמי בג'נין בסאם א-סעדי - שמעצרו באוגוסט היה בין הגורמים לפרוץ מבצע עלות השחר.

בעקבות כניסת הכוחות בתחילת השבוע, הפעילה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי אזעקה ברחבי העיר. כמו כן, במהלך פעילות הכוחות במחנה הפליטים ג'נין, חשודים ירו לעבר הכוחות שהשיבו בירי, זוהתה פגיעה.