צה"ל הרס את בית אחד המחבלים שהרג את סמ"ר עידו ברוך

כוחות צה"ל הרסו את ביתו של המחבל כמאל גורי בשכם, שהשתתף בפיגוע בשבי שומרון באוקטובר אשתקד שבו נפל לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך. הפלסטינים דיווחו על עימותים שכללו ירי והשלכת מטיענים לעבר הכוחות. לא דווח על נפגעים

זמן צפייה: 01:50

המתיחות בשטחים נמשכת גם הבוקר (חמישי): כוחות צה"ל פוצצו במהלך הלילה בשכם את ביתו של כמאל גורי בשכם, אחד המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בשבי שומרון באוקטובר אשתקד שבו נפל לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך. לפי דיווחים פלסטיניים, במקום התפתחו עימותים אלימים שכללו ירי והשלכת מטענים לעבר הכוחות. לא דווח על נפגעים.

מדובר צה"ל נמסר: "כוחות צה"ל ומג"ב הרסו בשכונת מחפייה שבעיר שכם את בית המחבל כאמל גורי. המחבל ביצע פיגוע ירי יחד עם המחבל אוסמה טוויל ב-11 באוקטובר 2022, שבמהלכו נפל לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך. במהלך הפעילות היו מספר התקהלויות שכללו ידויי אבנים והשלכת צמיגים בוערים. בנוסף, הושלכו מטענים ובוצע ירי מדויק לעבר הכוחות. נגרם נזק לרכב צבאי. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים לכוחותינו".

הריסת בית המחבל בשכם
הריסת בית המחבל בשכם
הריסת בית המחבל בשכם
הריסת בית המחבל בשכם

גם בשבוע שעבר הרס צה"ל את ביתו בשכם של אוסמה טוויל, המחבל הנוסף שביצע את אותו פיגוע. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר שכללו גם ירי והשלכת מטענים לעבר הכוחות. הפלסטינים דיווחו על הרוג אחד ועשרות נפגעים כתוצאה משאיפת גז מדמיע. לא דווח על נפגעים לכוחות צה"ל.

עידו ברוך
עידו ברוך

במקביל, ההתרעות לפיגועים נמשכות ואמש - לראשונה זה 17 שנים ביהודה ושומרון - סיכל צה"ל חוליית מחבלים מהאוויר: מל"ט של חיל האוויר תקף כלי רכב שבו היו שלושה מחבלים חמושים שיצאו ממחנה הפליטים ג׳נין לעבר מעבר ג'למה. כוחות צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ, זיהו את הרכב עם החשודים, לאחר שביצעו ירי.

מדובר צה"ל נמסמר כי החוליה ביצעה מספר פיגועי ירי לעבר יישובים ברחבי יהודה ושומרון בתקופה האחרונה. לאחר זיהוי החוליה, מל"ט של צה"ל ירה לעבר החולייה וסיכל אותה.

שלושת המחבלים שחוסלו בג'נין
שלושת המחבלים שחוסלו בג'נין

המחבלים שחוסלו הם סוהיב עדנאן א-ע'ול, מבכירי גדוד ג'נין בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, בכיר בזרוע הצבאית של הפת"ח בשם מחמד בשאר עוויס, ופעיל גדוד ג'נין בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, אשרף מראד א-סעדי, בן 17. שר הביטחון יואב גלנט אמר לאחר שאישר את חיסול המחבלים מהאוויר: "כנגד הטרור ננקוט בגישה התקפית ויוזמת, נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

אחד מדוברי חמאס בעזה, חאזם קאסם, כתב את הדברים הבאים בחשבון הטלגרם שלו לפני מספר דקות: "האויב הציוני ביצע פשע חדש נגד העם שלנו באמצעות חיסול של שלושה מבני העם הפלסטיני בג'נין. השימוש של צה"ל במטוסים בחיסול בני העם שלנו מהווה הסלמה מסוכנת ומדגיש את כוונתו להסלים את המצב ולהביא לפיצוצו – זאת לאחר שהתגבר חוסר האונים שלו בהכרעת המערכה באמצעות עימות ישיר עם הלוחמים בשטח. פשע החיסול בג'נין לא יעבור ללא תגובת ענישה מצד העם וההתנגדות הפלסטינית".