נתניהו: "מחויבים להשיב את כל החטופים, נילחם עד הסוף"

ראש הממשלה במסיבת עיתונאים בקריה: "הכפלנו את מספר המשוחררים. המשימה טרם הושלמה, נילחם עד הסוף". במענה לשאלת חדשות 13 אם בכוונתו להתפטר אמר: "קיבלתי מנדט מהאזרחים להוביל את המדינה". נתניהו טען כי גלנט סירב לקיים מסיבת עיתונאים משותפת - לחדשות 13 נודע כי ההזמנה הגיעה ללשכת גלנט רק בשעות הערב. שר הביטחון אמר: "חמאס מסרב להחזיר 15 נשים ו-2 ילדים, הנחיתי את צה"ל לחדש את האש כבר אתמול בבוקר"

זמן צפייה: 17:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שבת) מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב, והתייחס לשחרור החטופים: "התחבטתי רבות בימים שלפני ההחלטה. שאלתי את עצמי איך מתדיינים עם השטן שרצח, אנס ושרף בני אדם? אבל היה לי ברור שאנחנו יכולים לשחרר מציפורני השטן הזה עשרות רבות מחטופינו. ניהלנו משא ומתן קשוח, תחת אש, מבוקר עד ערב. שוחחתי עם ביידן והפעלנו לחץ על המתווכים כדי לשפר את המתווה. כל המאמץ הזה נשא פרי. הכפלנו את מספר המשוחררים. המשימה טרם הושלמה. נילחם עד הסוף". ראש הממשלה הבהיר: "אין דרך להשיג את מטרות המלחמה - בלי המשך התמרון הקרקעי".

במענה לשאלת חדשות 13 אם בכוונתו להתפטר, אמר נתניהו: "אני לא מתעסק בסקרים, קיבלתי מנדט מאזרחי ישראל להוביל את המדינה". עוד אמר ראש הממשלה: "הצעתי לשר הביטחון לקיים מסיבת עיתונאים משותפת - הוא החליט מה שהחליט". לחדשות 13 נודע כי לשכת נתניהו הזמינה את שר הביטחון גלנט להשתתף במסיבת העיתונאים רק בשעות הערב, אחרי שגלנט כבר זימן את התקשורת למסיבת עיתונאים שהוא עצמו תכנן מראש. לשכת גלנט סירבה להצעת נתניהו ומסרה: "לעתים עושים מסיבות עיתונאים ביחד ולעתים לחוד".

נתניהו התייחס גם לשאלה מי ישלוט ברצועה עם שוך הקרבות: "אני לא מוכן לשים בעזה את הרשות הפלסטינית, שהוקמה בהסכמי אוסלו בטעות איומה ומממנת טרור", כך נתניהו, שהוסיף: "ביום שאחרי - תהיה שליטה ישראלית בטחונית במרחב עזה". ראש הממשלה נשאל גם על הפיגוע שאירע השבוע בירושלים, במהלכו אזרח נטרל מחבל - ונורה למוות בידי חיילים. נתניהו אמר: "צריך להמשיך עם מדיניות חלוקת הנשק. יכול להיות שנשלם על כך מחירים, אלו החיים".

הפגנה למען שחרור החטופים בת״א
הפגנה למען שחרור החטופים בת״א | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אירנה טאטי ובתה ילנה טרופנוב ששוחררו מהשבי בהפגנה למען שחרור החטופים בת״א
אירנה טאטי ובתה ילנה טרופנוב ששוחררו מהשבי בהפגנה למען שחרור החטופים בת״א | צילום: רויטרס

בפתח דבריו התייחס נתניהו להודעה בדבר מותו של אלוף-משנה אסף חממי, הקצין הבכיר ביותר שגופתו נחטפה בידי חמאס. "הערב התבשרנו בשורה קשה", אמר ראש הממשלה, "התברר סופית שאלוף משנה אסף חממי, גיבור ישראל, נפל בקרב ב-7 באוקטובר. אסף היה מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. לפני שבועיים נפגשתי עם משפחתו. התפללנו יחד לתוצאה אחרת, שלצערי לא התממשה. אסף היה גיבור של כולנו. יהי זכרו ברוך".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-0212231954' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת גלנט' poster='' kid='1_gcekjlz1' duration='404']

מוקדם יותר אמר שר הביטחון יואב גלנט: "כל הנשים וכל הילדים המצויים בידי חמאס צריכים לחזור אל ביתם ואל משפחותיהם. חמאס הפר את ההסכם. אחרי שהעביר לידינו 80 חטופים – דבר חשוב מאוד בפני עצמו – הוא מסרב להחזיר 15 נשים ו-2 ילדים. כתוצאה מכך, הנחיתי את צה"ל לחדש את האש כבר אתמול בבוקר. ראיתי את התוצאות מקרוב ביממה האחרונה. כל עוד הוא לא יחזיר אותם - נעצים את האש".

"הדברים היו ברורים", הוסיף גלנט, "כל הנשים וכל הילדים המצויים בידי חמאס צריכים לחזור אל ביתם ואל משפחותיהם. חמאס הפר את ההסכם. אחרי שהעביר לידינו 80 חטופים – דבר חשוב מאוד בפני עצמו – הוא מסרב להחזיר 15 נשים ו-2 ילדים. כתוצאה מכך, הנחיתי את צה"ל לחדש את האש כבר אתמול בבוקר. ראיתי את התוצאות מקרוב ביממה האחרונה. כל עוד הוא לא יחזיר אותם - נעצים את האש".

מוקדם יותר גלנט נשא דברים בגבול עזה, בתום הערכת מצב בגזרת חטיבת האש 454 שבגבול הרצועה: "ביומיים האחרונים אנו פועלים גם בשטחים שלא פעלנו בהם בחודש האחרון - וזה ילך ויתגבר. יהיה ירי עצים ומדויק. המג"דים של חמאס בח'אן יונס וברפיח מבינים מה קרה למקביליהם בצפון הרצועה".