פעולת צה"ל בג'נין: מספר ההרוגים הפלסטינים עלה ל-11

דיווחים בג'נין טוענים כי נקבע מותו של טארק אל-סעדי, בכיר הג'יהאד האיסלאמי שנפצע באורח אנוש בחילופי האש עם כוחות הביטחון ביום חמישי. אל-סעדי הוא ההרוג הפלסטיני ה-34 מתחילת השנה האזרחית

זמן צפייה: 00:17

דיווחים בג'נין טוענים היום (ראשון) כי נקבע מותו של עומר טארק אל-סעדי, פעיל בכיר בג’יהאד האסלאמי (גדוד ג'נין) אשר נפצע אנושות בחילופי הירי ביום חמישי האחרון בפעולת צה"ל בעיר הפלסטינית ביום חמישי. אל-סעדי הוא ההרוג ה-11 בעקבות חילופי הירי, וההרוג הפלסטיני ה-34 מתחילת השנה האזרחית.

כזכור, לוחמי שב"כ, ימ"מ, מג"ב, מגלן וסיירת חרוב נכנסו בשעות הבוקר של יום חמישי למחנה הפליטים ג'נין למבצע מעצר מבוקשים שתכליתו סיכול פיגוע משמעותי של הג'יהאד האיסלאמי בתוך שטח ישראל, ובמקום התפתחו חילופי אש עם חמושים פלסטינים. לטענת הפלסטינים, הכוח הראשון שנכנס למחנה הפליטים הגיע בתוך משאית חלב, והם טענו גם כי הצליחו להפיל רחפן צה"לי שנע מעל מחנה הפליטים.

Whatsapp Image 2023 01 26 At 1
הפעילות בג'נין | צילום: רויטרס

דובר הנשיאות הפלסטינית נביל אבו-רודיינה הודיע ביום חמישי, שעות אחרי פעילות צה"ל בג'נין, כי "התיאום הביטחוני עם ישראל לא קיים עוד מעכשיו". הוא הוסיף: "נפנה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בכדי להוסיף את הפשע בג'נין לתיקים הנוגעים לפשעיה של ישראל, ואנחנו גם קוראים לבית הדין הבינלאומי שיזרז על החלטתו לגבי אחריות הכיבוש"

בתום הערכת מצב, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "פניה של ישראל לא להסלמה", אך הנחה את כוחות הביטחון "להיערך לכל תרחיש בזירות השונות כדי להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל".

קודם לכן, ערוץ "א-ע'ד" המצרי דיווח כי הרשות הפלסטינית כבר הודיעה לישראל על הפסקת התיאום הביטחוני. יצוין כי מדובר בדיווח בודד שמהימנותו מוטלת בספק. לאחר מכן, בכיר הרשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח', פרסם הודעה בחשבון הטוויטר שלו בה ציין כי "לאחר פגישה דחופה של ההנהגה הפלסטינית שהתקיימה בעקבות הפשע הנתעב שביצעו כוחות הכיבוש בג'נין - הנהגת הרשות הפלסטינית תכריז הערב על שורה של צעדים והחלטות חשובות".