"פעל, יציאה להתקפה": תיעוד החילוץ ממצלמות הקסדה של הצנחנים

צה"ל פרסם תיעוד דרמטי נוסף ממבצע ארנון לחילוץ החטופים מרצועת עזה. בסרטון נראים הכוחות החל מהפריצה לדירת המסתור, דרך רגעי החבירה לחטופים וללוחמי ימ"מ ושב"כ, ועד לניתוק המגע והעלאת החטופים לכלי הרכב

זמן צפייה: 03:18

שישה ימים אחרי המבצע ההירואי בו חולצו מרצועת עזה החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו, הערב (שישי) מפרסם צה"ל תיעוד נוסף מהפעילות בנוסייראת, הפעם ממצלמות הקסדה של לוחמי סיירת צנחנים.

בתיעוד ניתן לראות את ההגעה של לוחמי הצנחנים לאזור, לשמוע את ההוראות ברשת הקשר, את ה"פעל" ואת ההוצאה לדרך של "פעולה התקפית". בנוסף נראים רגעי החבירה של הכוחות לחטופים וללוחמי ימ"מ ושב"כ, את רגעי העברת החטופים לרכב ולבסוף את ניתוק המגע.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406141907' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' poster='' kid='1_c8u38qep' duration='176']

מוקדם יותר השבוע פרסמה המשטרה  תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ ולוחמי היחידה המבצעית של השב"כ כשהם מחלצים את שלושת החטופים הגברים תחת אש כבדה וחיסול מחבלים. בתיעוד נראים הלוחמים נכנסים לדירה דרך החלון, ופורצים אל החדר בו מוחזקים השלושה. כשהם רואים אותם, הם צועקים "עברית!", כדי לזהות את החטופים, ואז מודיעים בקשר כי הם בידיהם. לחטופים הם צועקים: "באנו לחלץ אתכם, תהיו רגועים". לאחר מכן יוצאים מהבית וממשיכים בריצה תחת אש כבדה של מחבלים מרחבי האזור. נועה ארגמני חולצה ממבנה אחר.

נועה ארגמני רגעי המפגש של החטופים שחולצו עם משפחותיהם בבי"ח שיבא
נועה ארגמני עם אביה | צילום: דובר צה"ל

בעיתון היהודי "Jewish Chronicle" חשפו היום מידע שטרם ראה אור בנושא ההכנות לחילוצם של החטופים. כחלק מהפרטים שהתגלו, נחשף כי המידע על הימצאותם של החטופים בשוק בנוסייראת הגיע לידי ישראל ב-12 במאי.

מאז גילוי המידע, גורמים רבים במודיעין הישראלי עקבו אחר המקום ללא הפסקה כדי לאסוף מידע נוסף על מיקומם המדויק של החטופים. כמו כן, יחידת מסתערבים נשלחה למחנה הפליטים נוסייראת במסווה של מפונים על מנת לאסוף מודיעין - ולאתר את הדירות בהן מוחזקים הארבעה.

בנוסף, המסתערבים הצליחו לשכנע מקומי, בעזרת סכום כסף גבוה, לעזור להם למצוא דירה להשכרה ברחוב שבו היו מוחזקים החטופים - כשלבסוף שכרו דירה ברחוב. יחידת המסתערבים, שכללה בתוכה נשים, חיה במשך כמה ימים במחנה הפליטים, התיידדה עם מקומיים ואפילו הלכה לקניות בשוק המקומי - הכל כדי לאסוף את הפרטים האחרונים למען מבצע החילוץ.