גל פיצוצים נוסף של מכשירי קשר בלבנון: "14 נהרגו וכ-450 נפצעו"

יממה אחרי מתקפת הביפרים, דיווחים על לפחות 14 הרוגים ו450 פצועים בגל פיצוצים שני בלבנון: "המקור - סוללות ממולכדות שייבא חיזבאללה". דיווח על פיצוצים גם בבעלבכ. נתניהו: "נחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה". גלנט: "בפתח של שלב חדש במלחמה"

זמן צפייה: 03:04

יממה אחרי סדרת הפיצוצים במכשירי הביפר של פעילי חיזבאללה בלבנון - גל נוסף של פיצוצים ברחבי המדינה: אחר הצהריים (רביעי) דווח על סדרת פיצוצים מסתורית נוספת באלפי מכשירי קשר של פעילים בארגון. התיעודים הדרמטיים חושפים שוב את ההלם, הנפגעים, הנזק - ובעיקר מצביע על כך שמערך התקשורת של חיזבאללה פרוץ. על-פי הדיווחים, מאות נפצעו בפיצוצים ולפי משרד הבריאות בלבנון מספר ההרוגים עומד לפי שעה על 14 בני אדם ו-450 נפצעו. מכשירי הקשר הגיעו ככל הנראה באותו הזמן והמקום ממנו הגיעו הביפרים שהתפוצצו אתמול. בחיזבאללה מאיימים בנקמה נרחבת - ובצה"ל מעלים בצפון את הכוננות הגבוהה ממילא.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409181901' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד דרמטי: הפיצוצים בלבנון מקו הרקיע של ביירות' poster='' kid='1_qe934atv' duration='20']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409181730' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_311xy5n3' duration='9']

הדיווחים על הפיצוצים הגיעו במקביל להלוויות של ארבעה פעילי חיזבאללה שנהרגו במתקפה הדרמטית אתמול. בכלי תקשורת לבנונים דווח כי מכשירי הקשר שהתפוצצו כעת הם כאלו הנישאים ביד, ושונים מהזימוניות שהתפוצצו אתמול. בהתייחסות לאירועים, בכיר ביטחוני לבנוני התריע בריאיון לרשת טלוויזיה מקומית: "אנחנו ניצבים מול פעולה בטחונית חדשה שפגעה באמצעי קשר חדישים". בתוך כך,בלבנון דווח על בומים על-קוליים כתוצאה מפעילות של חיל האוויר הישראלי, שנשמעו היטב במספר אזורים. בנוסף, המשטר הסורי הורה לגורמי ביטחון במדינה לכבות מכשירים אלחוטיים מחשש להרחבת המתקפה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409181723' autoplay='0' credit='' desc='רכב עולה באש בלבנון ' poster='' kid='1_sdcu4c4a' duration='4']

מכשיר שהתפוצץ בביירות
מכשיר שהתפוצץ בביירות
אופנוע שנפגע
אופנוע שנפגע
חנות שהתפוצצה בלבנון
חנות שהתפוצצה בלבנון

לפי משרד הבריאות הלבנוני, בתקיפה אתמול כ-4,000 נפצעו ולפחות 12 נהרגו עקב פיצוצי מכשירי הקשר, שאירעו ברובע הדאחייה בביירות ובמקומות נוספים ברחבי המדינה. בחיזבאללה הגיבו למתקפה הקשה בהודעה רשמית: "קרוב לשעה 15:30 אחר הצהריים התפוצצו מספר מכשירי זימונית אצל מספר עובדים ביחידות ומוסדות חיזבאללה השונים. הפיצוצים גרמו למותה של ילדה ושל שני אנשים נוספים ומספר הפצועים גדול. הגורמים הנוגעים בדבר בחיזבאללה מקיימים חקירה ביטחונית רחבה להבנת הסיבות שגרמו לפיצוצים המתוזמנים הללו וכמו כן גורמי הרפואה מטפלים בפצועים במספר בתי חולים בכל אזורי לבנון".

ארגון הטרור הטיל את האחריות על ישראל: "לאחר שווידאנו את העובדות, הנתונים והמידע שעמדו לרשותנו בנוגע לתוקפנות הנבזית שקרתה, אנחנו מטילים על האויב הישראלי את האחריות המלאה לתוקפנות הנפשעת הזו שכללה אזרחים, וגרמה למותם של אנשים ופציעתם של רבים בדרגות שונות. האויב השפל והפושע יזכה לעונש הצודק על התוקפנות הזו מהיכן שיצפה ומהיכן שלא יצפה".