לראשונה: אישה תכהן כמג"דית בחיל התותחנים ותועלה לדרגת סא"ל

רס"ן אפרת קייקוב-לוי תכהן כמג"ד הרעם בעוצבת געש. רס"ן דביר דאימונד שנפצע בצוק איתן, ורס"ן אביאל בלחסן - אחיינו של מפקד סיירת צנחנים שנהרג, יהיו מג"דים בחטיבת הצנחנים

רס"ן אפרת קייקוב לוי
רס"ן אפרת קייקוב לוי | צילום: דובר צה"ל

מפקד זרוע היבשה, האלוף יואל סטריק, החליט היום (חמישי) על שורת מינויים חדשה בצה"ל, ובפעם הראשונה תמונה אישה כמג"דית בחיל התותחנים. רב-סרן אפרת קייקוב-לוי תכהן כמפקדת גדוד הרעם בעוצבת געש ותועלה לדרגת סגן אלוף.

קייקוב-לוי בת ה-31, התגייסה לחיל התותחנים ב-2006, ובהמשך שירתה, בין היתר, כמפקדת מחלקה בפלוגה מבצעית. היא אף מונתה לסמג"ד עיטם, והייתה לאישה הראשונה בתפקיד זה בחיל. למשפחתה של קייקוב-לוי היסטוריה ארוכה עם צה"ל, כאשר אביה, יאיר קייקוב, שירת כרס"ן במילואים בתותחנים ואחותה היא רס"ן במילואים במודיעין אוויר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו בעקבות דיון סבא"א על מחסן הגרעין: "איראן ממשיכה לשקר"

הירדנית ששוחררה ממעצר מנהלי בישראל: "אוהבת את נסראללה"

מירי רגב נגד הסרט על לאה צמל: "כסף ציבורי לא יאדיר מחבלים"

תותחנים של צה''ל על גבול סוריה
תותחנים של צה''ל על גבול סוריה | צילום: רויטרס

במהלך סבב המינויים הנוכחי מונה גם רב סרן דביר דאימונד למפקד גדוד 101 של הצנחנים, ואילו רב סרן אביאל בלחסן מונה למפקד גדוד 202 בצנחנים. דאימונד היה מפקד פלוגה בזמן מבצע צוק איתן, ובקרב עם חמאס איבד עין - אולם הסתיר את הפציעה והמשיך להילחם. בלחסן הוא אחיינו של מפקד סיירת צנחנים איתן בלחסן, שנהרג בלבנון בשנת 1999.

כזכור, לפני כחודשיים מונתה רס"ן ג' למפקדת טייסת 122 של מטוסי הנחשון בבסיס נבטים והועלתה לדרגת סגן אלוף. בתוך כך, בשנה האחרונה שורת נשים מונו לתפקידי מפתח בחיל האוויר. בינואר מינה מפקד חיל האוויר מפקדת טייסת תעופה ראשונה. ט', טייסת תובלה בהכשרתה, הועלתה לדרגת סא"ל והיא אשת צוות האוויר הראשונה שמכהנת בתפקיד זה. כמו כן, מונתה רס"ן מ', בקרית מוטסת בהכשרתה, לפקד על יחידת השליטה במטה המבצעי.

רס''ן ג' ואלוף עמיקם נורקין
רס''ן ג' ואלוף עמיקם נורקין | צילום: דו''צ