אחד הילדים החשודים בהשלכת הבקת"ב: "הרבה שנים לימדו אותי לא לדבר אם עוצרים אותך"

א' בן ה-12 וחצי עוד לא חגג בר מצווה אבל כבר בילה חמישה ימים במעצר בחשד כי השליך יחד עם נער נוסף את בקבוק התבערה שפגע במונית הפלסטינית. "הייתי תשע שעות ביום בחקירות אבל שתקתי. יש בי קצת שנאה לערבים אחרי הפיגועים שהיו כאן", סיפר א'. ממצאי החקירה הועברו לפרקליטות וכעת מחכים לראות האם יוגש כתב אישום נגד שני הקטינים או אחד מהם

זמן צפייה: 04:08

בן 12 וחצי וכבר יודע איך מתנהגים בחדר החקירות: א' בן ה-12 וחצי עוד לא חגג בר מצווה אבל כבר הספיק להעביר חמישה ימים וחמישה לילות בתא המעצר לאחר שנעצר יחד עם חברו בחשד כי השליכו את בקבוק התבערה שפגע במונית הפלסטינית ופצע שישה בני אדם.

היום (שלישי) א' סיפר לראשונה על הזמן שהעביר במעצר ועל החוויות שעבר במהלך החקירה. "הם איימו עליי שאני אהיה בכלא 20 שנה, שאשב עם עבריינים. הייתי בחקירה בערך תשע שעות ביום", סיפר א' השוהה כעת במעצר בית בביתו שבבת עין.

בימים הראשונים של החקירה א' בחר לשתוק ולא שיתף פעולה עם החוקרים. "הרבה שנים לימדו אותי שלא שווה לך לדבר אם עוצרים אותך. לא שווה לך לדבר בחקירה כי זה יכול להרוס לך את הכל", הסביר מאיפה קיבל את הרעיון שלא לשתף פעולה.

בסופו של דבר נפגש א' עם עורך דין שהמליץ שאם אכן לא ביצע את המעשה אז כדאי שידבר בחקירה. "באיזשהו שלב הראו לי תמונות של הפצועים ואני שתקתי. יש בי קצת שנאה לערבים אחרי הפיגועים שהיו כאן", המשיך א' לספר.

במשטרת מחוז ש"י אמרו בתגובה לדבריו של א' והוריו כי כל החקירות התנהלו כחוק. ביום שישי א' והחשוד הנוסף שוחררו למעצר בית והחקירה שהתנהלה גם בשב"כ וגם במשטרה הסתיימה. התיק הועבר כעת לפרקליטות המדינה שתכריע בשאלה האם להגיש כתב אישום נגד השניים או אחד מהם.

השאלה שככל הנראה תקבע את שאלת כתבי האישום היא האם ישנם ממצאי ד.נ.א על הראיות שנמצאו בזירה. הראיות שנמצאו הן מצית, כפפות ושקית של רשת אופנה. הראיות נשלחו לבדיקה וכעת הכדור בידיים של הפרקליטות.