נמשך המצוד אחר המחבלים: "צה"ל הרחיב את החיפושים לאזור חברון"

כיממה וחצי אחרי, צה"ל ושב"כ מנהלים עדיין מצוד אחר האחראים לפיגוע שבו נדקר למוות דביר שורק. כוחות הביטחון אוספים מידע המתבסס על מודיעין שנאסף ונבדקים כמה כיווני חקירה

זמן צפייה: 01:35

כוחות הביטחון ממשיכים הבוקר (שישי) בסריקות אחר חוליית המחבלים שאחראית לפיגוע בגוש עציון, שבו נדקר למוות דביר יהודה שורק. צה"ל ושב"כ בודקים כמה כיווני חקירה, בהתבסס על מידע מודיעיני שנאסף באמצעים שונים. על פי דיווחים פלסטיניים, צהל סרק הלילה את העיירה חלחול הסמוכה לחברון וכן כפרים באזור, לאחר שקודם לכן התמקדו הסריקות רק בבית לחם הסמוכה.

מחקירת מערכת הביטחון עולה כי המחבלים לא תכננו לחטוף את שורק, ובשום שלב הוא לא עלה לרכבם. המחבלים הבחינו בשורק בעלייה למגדל עוז, רצחו אותו בדקירות סכין והשליכו את גופתו בכביש העולה למגדל עוז. כעת נבחן אם ארבו מראש לאזרח ישראלי שיעבור במקום, או שהפיגוע יצא לפועל באופן ספונטני.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הפיגוע בגוש עציון: רוח גבית מרצועת עזה – לגדה • פרשנות

דקה אחר דקה: כך התרחש פיגוע הדקירה שבו נרצח דביר שורק

נתניהו בזירת הפיגוע: "החקירה מתקדמת – נשיג את מי שביצע הרצח"

הפיגוע בגוש עציון, דביר שורק
סריקות לוחמי צה''ל במסגרת המצוד אחר המחבל מהפיגוע בגוש עציון | צילום: דובר צה''ל

הפיגוע תפס את קהילת המודיעין, את צה"ל ואת שב"כ בהפתעה גמורה. ביום רביעי בשעות אחר הצהריים נסע שורק מישיבתו שבמגדל עוז לירושלים, כדי לקנות ספרים למוריו, כמתנה לסיום לימודיו. בשעות הערב עלה על אוטובוס חזרה לישיבה, כשבחפציו, בין היתר, ספרים של דוד גרוסמן, שבחר כשי.

גוש עציון, דביר שורק
סריקות לוחמי צה''לבמסגרת המצוד אחר המחבל מהפיגוע בגוש עציון | צילום: דובר צה''ל

בשעה 20:00 לערך ירד שורק מהאוטובוס בכביש 60 שחוצה את הגדה מצפון לדרום, ועולה בדרך הצרה המובילה למגדל עוז – שם ממוקמת הישיבה בה למד. רכב המחבלים הבחין בו והחל לעקוב אחריו, ובמרחק עשרות מטרים ספורים משער היישוב אחד המחבלים זינק על שורק, דקר אותו כמה פעמים בסכין והשליך את גופתו לשדה הסמוך.

סמוך לשעה חצות, לאחר שעות שבהן לא התקבלו סימני חיים משורק, הוגשה תלונה למשטרה על נעדר – וכוחות פתחו בחיפושים באזור. בשעה 3:00 התגלתה גופתו של דביר, ומאז מנהלים כוחות צה"ל ושב"כ מרדף אחר חוליית המחבלים שנמלטה ממקום האירוע.

הפיגוע בגוש עציון, דביר שורק
ביקור המפקדים באיו''ש לאחר הפיגוע בגוש עציון | צילום: דובר צה''ל

אתמול הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לזירת הפיגוע בגוש עציון. "קיבלתי עדכונים שוטפים, כולל מראש שב"כ", אמר. "החקירה מתקדמת, ובשנים האחרונות כוחות הביטחון מצאו את כל המרצחים. אין לי ספק, על סמך מה ששמעתי - נשיג את מי שביצע את הרצח הנורא".

״אמרתי הבוקר שארץ ישראל נקנית בייסורים. איבדנו כאן את דביר, בן יקר למשפחת שורק, שאיבדה גם את הסבא, הרב הרלינג, לפני שנים אחדות", הוסיף. "ליבנו איתם. אנחנו מחבקים אותם בשעתם הקשה".

הלוויתו של דביר יהודה שורק
הלוויתו של דביר יהודה שורק | צילום: חדשות 13

בתוך כך, כאלף בני אדם הגיעו אמש לבית העלמין בעפרה וליוו את שורק בדרכו האחרונה. להלוויה הגיעו גם שר החינוך, רפי פרץ (הימין המאוחד) וחבר הכנסת גדעון סער (הליכוד).

יואב שורק, אביו של דביר, ספד לו: "מתנה קיבלנו לכמעט 19 שנה, מתנה שהפיצה אור וטוב בתוך המשפחה ומחוץ לה. בלי יומרנות ובלי ציניות. על המתנה הזאת אמרתי – ה' נתן וה' לקח. ה' לקח ואנחנו נותרים חסרים ופצועים", אמר האב והוסיף: "כמה כאב יביא הגעגוע והאם נמצא כוחות לבנות ולנטוע כמו שאהבת. רשעים אוהבי מוות קיפדו את חייך, אבל הם לא פגעו באור שלך ובעשיית הטוב. אנחנו נמשיך וננצח עם אלה. ננסה להמשיך לבחור בחיים ולהביא אור".

הסופר דוד גרוסמן, שספרו נמצאו בין חפציו של דביר, ספד הערב לחייל באירוע לזכרה של נחמה ריבלין ואמר: "לא הכרתי את דביר שורק. אבל שמעתי עליו הרבה במשך היום, שמעתי שהוא היה נער מאיר ומואר, אוהב אדם ורגיש – אמן בנפשו", גרוסמן, ששכל את בנו במלחמת לבנון השנייה, הוסיף: "לבי-לבי לכל אוהביו, אני יודע באופן אישי איזו דרך קשה עומדת בפניהם. אני יודע שנער מיוחד כמו דביר יאיר את דרכם".