דובר צה"ל: "חטופים מוחזקים ברפיח, מחויבים לשחררם"

בהצהרה לתקשורת הזרה, אמר תא"ל דניאל הגרי כי "סרטון חטיפת התצפיתניות הוא תזכורת לברבריות מחבלי חמאס. הן צריכות לחזור הביתה". גלנט הפליג מול חופי עזה: "מוסיפים כוחות מהאוויר ומהקרקע ברפיח, עושים הכול כדי ליצור תנאים להשבת החטופים"

זמן צפייה: 04:58

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, שחרר היום (חמישי) הצהרה באנגלית לתקשורת הזרה, בה התייחס לראשונה לסרטון חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר: "מי ששכחו כמה ברבריים מחבלי חמאס, קיבלו אתמול תזכורת מצמררת כשהם צפו בתיעוד של בנותינו נחטפות. הן צריכות לחזור הביתה למשפחותיהן. עלינו לעשות הכל כדי למלא אחר מטרתינו ולהשיב את כל החטופים והחטופות הביתה, ולהבטיח את הכרעת חמאס". לאחר מכן הוא התייחס גם לסרטון התצפיתניות - ואמר: "נכשלנו בהגנה עליכן".

הגרי הדגיש: "אנחנו פועלים נגד חמאס, ופועלים כדי לשחרר את החטופים מידי חמאס, שמחזיק באלו ברפיח - וזו הסיבה שאנו מתמרנים בעיר הדרומית ברצועת עזה. אנחנו מבצעים את הלחימה באופן מדויק וממוקד. חמאס מטמיע את עצמו באוכלוסייה אזרחית ברפיח, משום שחמאס רוצה שאזרחים עזתים ייתפסו באש הצולבת בין צה"ל לחמאס. אנחנו לא. אנחנו עושים הכל כדי להגן על האזרחים העזתים ברפיח, כמו לפנות אותם באופן זמני מהעיר למרחבים הומניטריים, וכבר כמעט מיליון פלסטינים התפנו מרפיח".

"עד כה בפעילות ברפיח", הוסיף דובר צה"ל, "חיסלנו עשרות מחבלים, חשפנו עשרות פירי מנהרות, והשמדנו תשתיות טרור כגון משגרי רקטות, טילים ואמצעי לחימה, המוכנים לשיגור לעבר ישראל". הגרי התייחס גם להעברת הסיוע ההומניטרי לעזה: "שיתפנו את תוכניותינו עם ארצות הברית, שמענו את נקודת המבט שלהם, היינו קשובים להם, ונמשיך את הדיאלוג מולם. נמשיך לעבוד מול האמריקנים בהכנסת סיוע לעזה דרך הנמל הצף הזמני שהקימו ברצועה".

פעילות הכוחות ברפיח
פעילות כוחות צה"ל ברפיח | צילום: דובר צה"ל

"ישראל סייעה בהכנסת חצי מיליון טונות של סיוע הומניטרי לתוך עזה" הוסיף הגרי, "כולל 20 אלף משאיות המכילות מזון - בזמן שחמאס מפציץ את המעברים ההומניטריים, פוגעים בצינורות מים, וגונבים סיוע מאזרחים בעזה. המלחמה שלנו היא לא נגד אזרחים בעזה, היא אך ורק נגד חמאס. חמאס החל במלחמה ב-7 באוקטובר, וחמאס בוחר להמשיך בה בכך שהוא מסרב לשחרר את חטופינו. חמאס ממשיך לתקוף את ישראל ונשבע להמשיך לעשות זאת ככל שיוכל".

במקביל, שר הביטחון יואב גלנט הפליג היום עם כוחות חיל הים אל מול חופי עזה וקיבל סקירות על המאמצים המבצעיים וההומניטריים בזירה הימית. הוא אמר על סיפון ספינת ה"דבורה": "יצאתי הבוקר, יחד עם מפקדים וקצינים מחיל הים, על מנת לסייר מול חופי עזה ולבחון את המאמץ המבצעי וההומניטרי שמתרחש דרך הים. הפעולה הזאת מתבצעת בצורה מצוינת, בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות היבשה והאוויר וההתרשמות היא שהדברים עובדים כראוי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405231613' autoplay='0' credit='אלעד מלכה' desc='גלנט מול חופי עזה' poster='' kid='1_j1k453db' duration='56']

בסיור, בו השתתפו סגן הרמטכ"ל, אלוף אמיר ברעם, מפקד חיל הים האלוף, דוד סער סלמה, המזכיר הצבאי לשר הביטחון, תת-אלוף גיא מרקיזנו, ומפקד זירת אשדוד בחיל הים, אלוף-משנה איתן פז, הוסיף גלנט: "אנחנו מחזקים את המאמץ שלנו מול רפיח. הפעולה הזאת תלך ותתגבר, עם עוד כוחות מהקרקע ומהאוויר, ונגיע למטרות שלנו - להכות קשה מאוד את החמאס, לשלול את היכולותיו הצבאיות, להביא לכך שאנחנו יוצרים את כל התנאים על מנת להחזיר את החטופים אל ביתם. זה נושא מרכזי עבורנו ואנחנו נעשה כל מאמץ על מנת ליישם אותו בכל הדרכים".