גלנט: "ננקוט כל פעולה לחילוץ החטופים, חמאס מבין רק כוח"

שר הביטחון אמר ללוחמי מילואים: "יש לנו שתי מטרות בלחימה הזאת. הדבר הראשון - לפרק את חמאס, לא פחות ולא יותר. הדבר השני - הולכים לכל פעולה שיכולה להביא את החילוץ של החטופים שלנו. כשאני אומר את החילוץ זאת יכולה להיות פעולה קרקעית וזה יכול להגיע ממקום אחר"

זמן צפייה: 03:03

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (רביעי) ביחידת המילואים של בית הספר לנהיגה מבצעית, ושוחח עם לוחמים שפעלו בימים האחרונים ברצועת עזה. הוא אמר: "יש לנו שתי מטרות בלחימה הזאת. הדבר הראשון - לפרק את חמאס, לא פחות ולא יותר, מחסלים את כל שרשרת הפיקוד, את כל הבונקרים, את כל המתחמים העיליים, גם המתחמים התת-קרקעיים, פוגעים במפקדים והורגים כמה שיותר מחבלים. הדבר השני - הולכים לכל פעולה שיכולה להביא את החילוץ של החטופים שלנו".

"כשאני אומר את החילוץ זאת יכולה להיות פעולה קרקעית וזה יכול להגיע ממקום אחר", הוסיף שר הביטחון, "רק המאמץ בלחימה מהאוויר וכמובן מהקרקע, ביחד עם הלחץ שנוצר עליהם, הוא זה שמקפיץ את הנושא של השבויים והנעדרים קדימה".

גלנט הוסיף: "זאת הסיבה שאני לחצתי לאורך כל הדרך לתמרן. קודם כל, כי זה משיג את המטרות של המלחמה. והדבר השני - חמאס מבין רק כוח; אם אתה לא פועל בכוח הם לא מבינים. כשאתה מתחיל לפעול בכוח פתאום יש לך מה לתת להם, ומה שאתה יכול לתת להם זה זמן קצר של שקט, וכשאתה נותן להם זמן קצר של שקט, הם מוכנים לשלם בשבילו. זה כל ההיגיון של הדבר הזה. כלומר, אתה משיג את שתי המטרות בו-זמנית".

כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אני מסתכל על הפעולה של הכוחות", המשיך גלנט, "זה עובד ברמה מאוד גבוהה. ואני מניח שאנחנו נגיע במעלה הדרך להשגה של שתי המטרות האלה, זה לא הולך להיות קצר. מה שעישנו עכשיו בחלק מהעיר עזה, תיקחו אותו ותעתיקו אותו, 3,4,5 שלבים ברחבי רצועת עזה, בסופו של עניין, אנחנו לא יכולים לחיות עם האיום הזה לידנו. ברצועת עזה לא יהיה איום צבאי על מדינת ישראל, חמאס יחדל מלתפקד כגוף צבאי-שלטוני עם יכולות, ותהיה לנו את היכולת המלאה לפעול מתי שאנחנו רוצים אם הולך ונוצר איום".