רה"מ: "נשלוט בעזה כמה שצריך"; גלנט: "חיזבאללה משחק באש"

נתניהו קיים מסיבת עיתונאים בקריה, ובהצהרה משותפת עם שר הביטחון והשר גנץ אמר: "נעשה הכול כדי להחזיר את החטופים; חיזבאללה ייכנס? גורל לבנון ייחרץ". לדבריו, "מקרון טעה קשות". בתשובה לחדשות 13 על איסוף חומרים: "שקר, הדיונים מתועדים". גלנט: "חמאס בלחץ". גנץ על בן סלמאן: "לחץ את יד נשיא איראן"

זמן צפייה: 39:22

ביום ה-36 למלחמה, ובפעם השנייה מאז שהחלה - ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ מסרו הערב (שבת) הצהרות בקריה שבתל אביב. נתניהו אמר: "לא נעצור עד השלמת המשימה. המלחמה מתקדמת במלוא עוצמתה ויש לה מטרה אחת – לנצח. נחסל את חמאס ונשיב את החטופים. נעשה הכול כדי שזה יקרה. עד אז - השתיקה יפה". הוא הדגיש: "צה"ל ישלוט בעזה כל זמן שצריך". לדברי נתניהו, "חמאס איבד את השליטה בצפון הרצועה. בעזה לא תשלוט רשות פלסטינית שעוד לא גינתה את הטבח".

ראש הממשלה שיגר איום ברור לחיזבאללה: "אם תיכנסו למלחמה - זו תהיה טעות חייכם. גורל לבנון ייחרץ". על הדיווחים בנוגע לאיסוף חומרים הוא אמר לחדשות 13: "שקר, כל דיוני קבינט המלחמה מתועדים". ראש הממשלה התייחס גם לדבריו של נשיא צרפת מקרון, שאמר כי "ישראל חייבת להפסיק להרוג נשים ותינוקות בעזה" - והבהיר: "נשיא צרפת טעה קשות - עובדתית ומוסרית".

עוד הוסיף נתניהו: "בעזה לא יכולה לשלוט רשות פלסטינית שמי שעומד בראש עוד לא גינה את הטבח". כמו כן, הוא הבהיר כי "נעשה מה שצריך כדי להחזיר את החטופים - אבל לא נדבר על זה כאן".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1111232227' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו, גלנט וגנץ עונים על שאלות עיתונאים' poster='' kid='1_txxwdpb4' duration='1083']

שר הביטחון יואב גלנט אמר בהצהרתו כי "גם אם זה ייקח שנה - נשלים את המשימות שלנו. המשימות מוגדרות. חמאס נמצא בלחץ גדול בשעות אלו. הם שומעים את הטנקים מעל המנהרות ואת הדחפורים הורסים את המבנים - והם יודעים היטב שיגיעו אליהם. ככל שהתמרון עמוק יותר, כך חמאס בלחץ גדול יותר וכך גדלים הסיכויים להחזיר את החטופים".

השר בני גנץ אמר: "ניצב מולנו המבחן הגדול שהחברה הישראלית ידעה מאז הקמתה. אנו עומדים בפני אויבים לא אנושיים. חשוב שכל העולם יידע שהחברה הישראלית מאוחדת וחזקה". גנץ מתח ביקורת על יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, שתועד לוחץ את ידו של נשיא איראן איברהים ראיסי: "מי שלחץ את ידו של נשיא איראן יודע מה היא עשתה ועושה".

רה"מ נתניהו לצד השרים גלנט וגנץ במסיבת העיתונאים
רה"מ נתניהו לצד השרים גלנט וגנץ במסיבת העיתונאים | צילום: מארק ישראל סלם / פול

בתוך כך, בצל הדיווחים הרבים על מגעים לעסקת שחרור חטופים משבי חמאס, אמר הערב גורם ישראלי בכיר לחדשות 13 כי "מתקיימים מגעים לעסקה משמעותית, אך היא תכלול אזרחים בלבד - ולא חיילים". לדברי הגורם, "שום דבר עוד לא סגור". עוד אמר כי במסגרת העסקה שנדונה ישוחררו עשרות חטופים, ישראל תשחרר מחבלים ותעביר דלק.

עצרת למען שחרור החטופים בת"א
עצרת למען שחרור החטופים בת"א | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אלפים בעצרת להשבת החטופים בת"א
אלפים בעצרת להשבת החטופים בת"א | צילום: אמיר גולדשטין
אלפים מפגינים בת"א למען החטופים בעזה
מפגינים בת"א למען החטופים בעזה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

זמן קצר לאחר מכן אמר דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי: "עוסקים מסביב לשעון בהשבת החטופים. לא נחמיץ אף הזדמנות להחזיר אותם". עם זאת, הוא הדגיש: "מדובר בתהליכים שלוקחים זמן".

אתמול אמרו גורמים מדיניים לחדשות 13 כי ישראל חותרת להוציא לפועל את העסקה, שתכלול שחרור של חטופים רבים - בניגוד לדיווחים בעולם על אודות דיונים סביב עסקאות "קטנות", שיביאו לשחרור של חטופים בודדים. על-פי הגורמים, התמרון הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה מגביר את הלחץ על חמאס ומגדיל את הסיכוי לעסקה.