מכות חשמל והוצאה להורג: הרצוג הציג את "תוכנית החטיפה" של חמאס

שיא המדינה חשף לראשונה בריאיון לרשת CNN את מסמך "תוכנית חטיפת השבויים", שלפיו מכות חשמל והוצאה להורג בשידור חי הן רק חלק מתכנית חטיפת השבויים של חמאס. בנוסף הציג הנשיא בראיון תמונות מזעזעות משנותר מהטבח בקיבוץ בארי

זמן צפייה: 02:30

נשיא המדינה חשף לראשונה הערב (ראשון) בריאיון לרשת CNN את מסמך "תוכנית חטיפת השבויים" שלפיו מכות חשמל והוצאה להורג בשידור חי הן רק חלק מתכנית חטיפת השבויים של חמאס. בנוסף הציג הנשיא בראיון תמונות מזעזעות מהטבח בקיבוץ בארי, שם ביקר הבוקר.

בחוברת, שנמצאה על גופתו של מחבל חמאס שחוסל בשטח ישראל, מפורטים שלבי החטיפה ואופן ביצועם. על-פי המתואר, נדרשים החוטפים לייצר כאוס והפחדה באמצעות כפיתה וכיסוי עייני השבויים, שימוש במכות חשמל והוצאה להורג של כל אדם אשר עלול להוות איום או הסחת דעת. כמו כן הודרכו לאסוף את השבויים ולהשתמש בהם כבשר תותחים במידת הצורך ללא הבדל דת, גזע או מין. על-פי המדריך המעוות, ובדומה לארגון הטרור דאע"ש, נדרשים המחבלים החוטפים לתעד את מעשיהם בשידור חי ובעת תקיפות צה"ל, להוציא להורג את השבויים.

עוד במדריך: פרק המסביר על סולם הדרגות בצה"ל וחשיבותו ועל אמצעי הלחימה ויכולות האלקטרוניקה הקיימים בצבא. כך, כל מחבל שלקח חלק במסע הטבח הרצחני בשטחי ישראל, אומן על-ידי שיטות הלחימה הברבריות והמעוותית של ארגון הטרור חמאס.

הרס שגרמו מחבלי חמאס בקיבוץ כפר עזה חרבות ברזל
הרס שגרמו מחבלי חמאס בקיבוץ כפר עזה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
חרבות ברזל טבח טבע מכוניות שרופות באזור המסיבה בה נרצחו מאות ישראלים על ידי מחבלי חמאס שחדרו לישראל מעזה נובה
מכוניות שרופות באזור המסיבה בה נרצחו מאות ישראלים על ידי מחבלי חמאס שחדרו לישראל מעזה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

"אנו מתמודדים עם אויב אכזר ביותר, בלתי אנושי, שאותו עלינו לעקור ללא רחמים", אמר הרצוג. "המסמך הזה נמצא על גופתו של אחד המחבלים, זו חוברת. החוברת הזו היא מדריך הפעלה, איך נכנסים לחצרות של אזרחים, לקיבוץ, לעיר, למושב, איך פורצים לשם. וראשית - ומה אתה עושה כשאתה מוצא את האזרחים? אתה מענה אותם. זו החוברת שכתוב בה בדיוק איך לענות אותם, איך לחטוף אותם.

"אז הסיפור הוא לא ישראל מול הפלסטינים, או יהדות מול איסלאם – חלילה – הסיפור הוא על בני אדם, אנושיות, האם אנחנו עם הטוב או עם הרע, שם האנושות צריכה לעמוד. המערכה שאנו מנהלים כעת, כעם העולה כאריה, הוא נגד הרשע, ואנחנו נעקור את הרע כדי שיהיה טוב יותר לכל האזור והעולם. אין שום הצדקה למה שקרה. זו פשוט אידיאולוגיה מבית דאעש שקוראת לחסל את ישראל מפני האדמה, ולכן יש לחסל את חמאס מפני האדמה".