אזעקות השווא שנשמעו באזור ירושלים ובאילת - חשד לאירוע סייבר

אתמול נשמעו אזעקות שהבהילו תושבים רבים באזור ירושלים ובאילת. הבוקר הודיע מערך הסייבר הלאומי כי יש חשד שהאזעקות הופעלו בשל מתקפת סייבר. ייתכן כי האקרים איראנים עומדים מאחורי המתקפה

זמן צפייה: 02:30

חשד לאירוע סייבר: מערך הסייבר הלאומי הנחה את הרשויות המקומיות לנקוט אמצעי הגנה על מערכות כריזה מקומיות בשל החשד כי האזעקות שנשמעו אתמול (ראשון) באזור ירושלים ובאילת בשל תקלה נבעו מאירוע סייבר.

לפי מערך הסייבר הלאומי, החשד הוא שהייתה פריצה לממשק של מערכת כריזה לעיריות, שהביא להפעלת הכריזה בכמה נקודות בירושלים ובאילת. ייתכן כי מי שעומד מאחורי מתקפת הסייבר הם האקרים איראנים. יש לציין כי לא מדובר במערכות ההתרעה של פיקוד העורף. אתמול הודיעו בדובר צה"ל כי מדובר בתקלה וכי אין חשש לאירוע ביטחוני.

ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום סייבר ב-HIT (המכון הטכנולוגי חולון) וממקימי מערך הסייבר בשב"כ אמר כי "בעצם התקיפה, התוקפים ניסו להראות שהם יכולים וניסו להטריל ולהכניס את הציבור הישראלי לפאניקה וללחץ. אני לא מתרגש מהתקיפה הזו יותר מדי מהסיבה שלא מדובר על תקיפה על מערכת ממשלתית קריטיות אלא על מתקפה על רשויות מקומיות".

מנשרי הוסיף: "התקיפה הזו היא סוג של קריאת השכמה, ויש כאן סוגייה שבהחלט צריכים להתייחס אליה, תשתיות ממשלתיות קריטיות זוכות להגנה ברמה טובה אבל ברשויות המקומיות, ההגנה לא ברמה מספקת וגם המודעות של המשתמשים במערכות לסיכונים גם היא לא מספיק טובה. מדינת ישראל צריכה להקצות יותר משאבים כדי לספק הגנה יותר טובה לגופים ציבוריים".