שר האנרגיה הלבנוני: "התקדמות ניכרת במו"מ לסימון הגבול הימי"

השר טען כי ההתקדמות תאפשר ללבנון לקבל את כל הזכויות להפיק גז משדה "קאנא", שתקבל גם את כל השטח הימי שהיא דורשת ללא ויתור על משאבים טבעיים או שטח ימי. "נשאר רק להגיע להסכם סופי, שתלוי בתנאים הפוליטיים בלבנון ובישראל"

שר האנרגיה והמים בממשלת המעבר של לבנון וליד פיאד
שר האנרגיה והמים בממשלת המעבר של לבנון וליד פיאד | צילום: מתוך טוויטר

שר האנרגיה והמים בממשלת המעבר של לבנון וליד פיאד מסר היום (שבת) לתחנת הרדיו הרשמית של לבנון "רדיו לבנון" כי ישנה "התקדמות ניכרת בנוגע להצעה המונחת על השולחן במסגרת המשא ומתן לסימון הגבול הימי בין ישראל ללבנון".

לפי ההצעה עליה דיבר, לבנון תקבל את כל הזכויות להפיק גז משדה "קאנא" ותקבל גם את כל השטח הימי שהיא דורשת ללא ויתור על משאביה הטבעיים או שטח ימי כלשהו. עוד הבהיר פיאד כי לדעת הלבנונים – כל הפרטים הטכניים במסגרת סימון הגבול הימי קרובים לסיומם ו"נשאר רק להגיע להסכם סופי, שתלוי בתנאים הפוליטיים בלבנון ובישראל".

בלוק 9 - הבלוק בו נמצא שדה הגז ''קאנא''
בלוק 9 - הבלוק בו נמצא שדה הגז ''קאנא''

בנוסף, פיאד ציין כי המתווך האמריקני במו"מ לסימון הגבול הימי בין ישראל ללבנון, עמוס הוכשטיין, נפגש עם נציגי חברת 'טוטאל' הצרפתית ולדבריו של פיאד, החברה מוכנה להשקיע כספים בקידוח בשדה "קאנא" בתנאי שהאינטרסים שלה לא ייפגעו.

כמו כן, פיאד התייחס לדבריו של ראש המודיעין הכללי של לבנון, לואא' (אלוף) עבאס אבראהים, לאחר פגישתו עם הוכשטיין אתמול, לפיהם המצב הביטחוני של לבנון הוא טוב – ופיאד טען כי דבריו אלו של אבראהים הם גורם מרגיע נוסף, שיכולים להביע לזירוז העניינים במו"מ לסימון הגבול הימי.

עמוס הוכשטיין יחד עם נשיא לבנון, ראש הממשלה ויו''ר הפרלמנט בשיח על מו''מ הגבול הימי
עמוס הוכשטיין יחד עם נשיא לבנון, ראש הממשלה ויו''ר הפרלמנט בשיח על מו''מ הגבול הימי (ארכיון) | צילום: רויטרס

בהקשר זה, יצוין כי אתמול המתווך האמריקני הוכשטיין נפגש בבירות עם נשיא לבנון מישל עון, סגן יו"ר הפרלמנט אליאס בו סעב וראש המודיעין הכללי איברהים, עמם דן בסוגיית סימון הגבול הימי בין ישראל ולבנון. בתום הפגישה עם הנשיא הלבנוני, הוכשטיין צוטט בסוכנות הידיעות הלבנונית באומרו: "הייתה פגישה מצוינת ואני חושב שהשגנו התקדמות טובה בנושא. אני אופטימי שנגיע בקרוב לפתרון ולהסכם".

הוכשטיין מסר לאחר מכן הצהרה לתקשורת שפורסמה בערוץ הלבנוני אל-ג'דיד: "אנחנו עושים התקדמות בשבועות האחרונים ומקווה שנגיע להסכם, כך שבסוף היום נביא תקווה ופעילות כלכלית ללבנון ויציבות לאזור. זה יהיה טוב לכל הגורמים המעורבים. ארה"ב מחויבת לפתור וזו מטרת התיווך".