גלנט ברצועה: "לא נעצור בלי הכרעה, אחרת לא נוכל לחיות במזה"ת"

שר הביטחון קיים הערכת מצב בציר צלאח א-דין עם לוחמי חטיבה 99 - והדגיש כי "התחושה שלפיה אנחנו בדרך לעצור לא נכונה. ללא הכרעה ברורה - לא נוכל לחיות במזרח התיכון, כי מחר יבוא מישהו אחר". תיעוד מעזה: צה"ל השתלט על מעוז המודיעין של חמאס

זמן צפייה: 05:08

שר הביטחון יואב גלנט נכנס היום (שלישי) לרצועת עזה עם סגן הרמטכ"ל, אלוף אמיר ברעם, וקיים הערכת מצב בציר צלאח א-דין עם לוחמי אוגדה 99 בראשות מפקד האוגדה תת-אלוף ברק חירם. גלנט אמר: "התחושה שלפיה אנחנו בדרך לעצור לא נכונה. ללא הכרעה ברורה - לא נוכל לחיות במזרח התיכון".

כל העדכונים מהיום ה-88 למלחמה

שר הביטחון אמר ללוחמים: "אין משימה יותר ראויה מהמשימה שאנחנו עושים עכשיו. ישראל הותקפה בצורה ברוטלית, אכזרית, מתוך כוונה להרתיע אותנו לחיות כאן. לפני שלושה חודשים זה היה כרוך ברצח של ילדים ותינוקות ואונס של נשים, דבר שאף מדינה לא יכולה להרשות - בוודאי לא מדינת ישראל". לדברי גלנט, "יש צורך כפול בניצחון במערכה: הראשון, כדי לגבות מחיר ולוודא שמי שגר ליד רצועת עזה יכול לעשות זאת; אבל הדבר היותר חשוב – אם לא נסיים בהכרעה ברורה אירוע כזה שבו כ-1,500 חללים וחטופים - לא נוכל לחיות במזרח התיכון, כי מחר יבוא מישהו אחר, ולכן אנחנו נחושים להשיג את המטרה".

עוד אמר: "נשארו מחבלים, סדר גודל של כמה אלפים מתוך 15 או 18 אלף שהיו בגזרה. חלק גדול חוסל וחלק אחר ברח לדרום. המשמעות היא שבמקום הזה, מבחינה טקטית, מה שנעשה אופרטיבית זה פעולות של התקפה באש, כניסות בתמרון, מבצעים מיוחדים. אם צריך - נחזיק לפרק זמן שנחליט בשטח. היעד הוא להתיש את האויב, להרוג אותו ולהביא למציאות שבה אנחנו שולטים על השטח".

השר גלנט עם הלוחמים ברצועת עזה
השר גלנט עם הלוחמים ברצועת עזה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
השר גלנט עם הלוחמים ברצועת עזה
השר גלנט עם הלוחמים ברצועת עזה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
השר גלנט עם הלוחמים ברצועת עזה
השר גלנט עם הלוחמים ברצועת עזה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון הוסיף כי "בדרום רצועת עזה, במרחב ח'אן יונס, המציאות שונה. אנחנו מקיימים מאמץ חוצה שלבים. אין לו קשר לתהליך. הוא ממוקד במה שנמצא מעל המנהרות שבהן מסתתרים בכירי החמאס, ולכן אנחנו כבר מגיעים אליהם בכל הדרכים וזה קורה כבר עכשיו. אנחנו לא מוותרים, זה לא שאנחנו עוצרים עכשיו פעילות, כי יש פה תחושה לא נכונה שאני שומע אותה מהרבה מקומות".

"התוצאות יהיו ברורות", סיכם גלנט. "נסיים את המערכה הזו כשחמאס לא מתפקד כגוף שלטוני, ובוודאי לא כמסגרת צבאית - זה ייקח זמן - ובמקביל, לצערי, יש עוד איומים. הראשון והבולט שבהם הוא הצפון. בנוגע לנושא הזה נתחיל להיערך. אנחנו כל הזמן עם עין במשקפת ואצבע על ההדק".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2301021248' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד: צה"ל השתלט על מעוז המודיעין של חמאס בעזה' poster='' kid='1_01cs91qr' duration='30']

37 מבנים וקרב במנהרות: צה"ל השתלט על מעוז המודיעין של חמאס בעזה

דובר צה"ל הודיע כי לוחמי השריון מחטיבה 401 השתלטו על "המוצב המזרחי" בעיר עזה, מרכז אסטרטגי של חמאס ממנו ניהלו מפקדיו את הלחימה ברצועה כולה. המרחב כולל עשרות מבנים וחדרי מבצעים וממוקם בלב אוכלוסייה אזרחית.

הלוחמים חשפו במרחב "המוצב המזרחי" בונקר שליטה תת-קרקעי בעומק כ-20 מטרים מתחת לאדמה, ובו חדר מבצעים גדול, מרחבי שהייה לטווח ארוך ששימשו את מפקדי הזרוע הצבאית של חמאס, אמל"ח ואמצעי מדיה רבים. הכוחות איתרו במרחב חמישה פירים מרכזיים המחוברים אחד לשני ויוצרים תוואי מנהרות נרחב - דרכו ניתן להיכנס לבור השליטה. לוחמי יחידת שלדג נכנסו דרך אחד הפירים למנהרה, וניהלו ממנה לחימה מתחת לאדמה. בתום הלחימה, כלל המחבלים במרחב חוסלו וכוחות הנדסה השמידו את תוואי המנהרות כולו.