נמצאו יחד, הגנו אחד על השני: הרגעים האחרונים בחיי 6 החטופים

הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת נמצאו יחד - ולפי ממצאים פורנזיים הם ניסו להתגונן ולהגן אחד על השני במאבק מול המחבלים | פרטים חדשים

זמן צפייה: 01:16

שבוע חלף מאז שהובאו למנוחות בישראל ששת החטופים שנרצחו בשבי חמאס, והערב (ראשון) פורסמו בחדשות 13 פרטים חדשים על הרגעים האחרונים בחייהם. הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת נמצאו יחד - ולפי ממצאים פורנזיים הם ניסו להתגונן ולהגן האחד על השני: הירש, אורי, אלכס ואלמוג הגנו על עדן וכרמל.

למעט כרמל גת, שנחטפה מבית הוריה בקיבוץ בארי, כל החמישה נחטפו מפסטיבל נובה שליד קיבוץ רעים - שם גם בוצע הטבח. השישה נמצאו במוצאי השבת שעברה, אז סרקו כוחות צה"ל מנהרה בדרום הרצועה שבה נמצאו גופות ששת החטופים. שמותיהם פורסמו ביום שלמחרת. לפי הערכות, הם נרצחו כ-48-72 שעות לפני שגופותיהם נמצאו.

הפיר המוביל למנהרה בה אותרו גופות החטופים
הפיר המוביל למנהרה בה אותרו גופות החטופים | צילום: דובר צה"ל

כבר בשבוע שעבר פורסם כי במערכת הביטחון סבורים שחמאס הציב רשת של תצפיתנים ומצלמות על פני הקרקע ומתחתיה, במטרה להתריע על התקרבות של צה"ל לאזורים בהם מוחזקים חטופים. ההבנה כי לחץ צבאי לא מוביל לשחרור חטופים אלא מסכן את חייהם היא זו שהביאה את בכירי הדרג הצבאי להמליץ לראש הממשלה בנימין נתניהו להתניע מחדש את המגעים לעסקה.

הפיר המוביל למנהרה בה אותרו גופות החטופים
הפיר המוביל למנהרה בה אותרו גופות החטופים | צילום: דובר צה"ל

חמאס מצדו, לפי מקורות פלסטיניים, משנע כעת חטופים חיים ממקום מסתור אחד לאחר, מעל לפני הקרקע ובמנהרות התת-קרקעיות. זאת, כדי לסכל כל אפשרות של איתור וחילוץ חטופים בידי כוחות הביטחון הישראליים. כעת, צה"ל נאלץ לחשב מסלול מחדש, בעקבות ההבנה כי המשך הלחימה במנהרות כפי שנוהלה עד כה עלולה להביא למותם של חטופים נוספים. במהדורה המרכזית נחשף בשבוע שעבר כי גורמים בכירים בצבא אומרים כי "כל הרחבה של התמרון ברצועת עזה תסכן את חייהם".