סערת "שומרות הנוח'בה": עדויות חדשות של חיילות שהוטרדו מינית ממחבלים

לאחר פרסום התיעוד בחדשות 13, בו נראה כיצד צה"ל מדריך מ"כיות שגויסו למילואים בצו 8, לשמור על מחבלים במתקני הכליאה, כעת נודע כי לפני כחודש הצליח מחבל להגיע לסיפוק מיני מול חיילת בתא כליאה, ולמרות שביקשה להתלונן - תלונה בנושא טרם הוגשה. אחת המיועדות לתפקיד סיפרה: "צרחתי שאני לא מגיעה, בכיתי. בשום מציאות זה לא מתקבל"

זמן צפייה: 03:12

לאחר פרסום התיעוד אמש בחדשות 13, בו נראה כיצד צה"ל מדריך מ"כיות לשעבר של טירונים, שגויסו בצו 8 לשמירה על מחבלי נוח'בה במתקני הכליאה, הערב (רביעי) מתפרסמות עדויות נוספות של חיילות מילואים שהחליטו לא לשרת בתפקיד לו הן יועדו. בנוסף, מתפרסם כי במקרה חמור שאירוע לפני כחודש, הצליח מחבל במחנה שדה תימן להגיע לסיפוק מיני אל מול חיילת במילואים ששמרה עליו. למרות שהחיילת ביקשה להגיש תלונה בנושא, עד כה לא הוגשה כזו.

"אני לא מתכוונת להגיע. זה לא הגיוני שמבקשים מאיתנו לשמור על מחבלי נוח'בה, וללא איזושהי הגנה, ללא נשק, ללא כלום", מספרת חיילת מילואים שייועדה לתפקיד. "צרחתי שאני לא מגיעה, בכיתי. הקצין אמר לי 'אוקיי. רק רציתי לדעת שקיבלת את הצו'. אטימות מוחלטת", אמרה. "אי אפשר להכריח. יש אנשים שלא מותאמים לזה באופן נפשי. בשום מציאות זה לא מתקבל", הוסיפה.

חיילת אחרת סיפרה: "מה שעובר בראש זה בעיקר איך אנחנו מתחמקות מזה. לא נעים לומר. יש כאן איתי הרבה חברות שלי, שמאוד רוצות לתרום למערכת, רוצות להתגייס למילואים, וגם אמרנו את זה בראיונות, פשוט לא את התפקיד הזה, כי זה לא תפקיד שמתאים לנו".

השגחה על מחבלי נוח'בה
השגחה על מחבלי נוח'בה

נזכיר כי בשבוע האחרון קיבלו חיילות ששירתו כמ"כיות במגל, בחיל החינוך ובתפקידים פיקודיים נוספים, צווי 8 שקראו להן להתייצב למילואים - למרות שרובן לא אמורות כלל לשרת. בהקלטות שהגיעו לידי חדשות 13 ופורסמו אמש במהדורה המרכזית, נחשף מה התפקיד שמיועד להן - למרות ההיסטוריה המהדהדת וחרף הדו"חות שמורים לפעול אחרת. למעשה, אותן מ"כיות לשעבר, התבשרו כי עליהן להיות חלק מתפעול בתי הסוהר שבהם שוהים המחבלים האכזריים ביותר - מחבלי הנוח'בה של חמאס.

במהלך ההדרכה אף נטען באוזניהן כי "ייתכן שיהיו מקרים של הטרדות מיניות, אך הכול מטופל". בנוסף, לחדשות 13 נודע כי כי עד כה נרשמו חמישה מקרים של הטרדה מצד מחבלי נוח'בה כלפי חיילות. אחד האירועים הועבר לחקירת המשטרה עקב חומרתו.

למרות הבעת החשש מצד אותן בנות, ולמרות פרסומים נוספים על הפרשה, בצה"ל בחרו להמשיך את ימי העיון כרגיל, ולמעשה ישנן נשים שיתחילו את התפקיד כבר ביום ראשון הקרוב.