8 פצועים מפגיעת נ"ט ברכס רמים, שניים נפצעו מכטב"ם בגליל המערבי

בבוקר שלאחר הגל השני של פיצוצי מכשירי הקשר בלבנון, 8 ישראלים נפצעו מפגיעת טיל נ"ט באזור קיבוץ מנרה, בהם שניים במצב קשה וחמישה במצב קל-בינוני. בהמשך דווח על שני פצועים מפגיעת כטב"ם באזור יערה שבגליל המערבי, בהם אחד במצב אנוש. חיזבאללה קיבל אחריות על הירי, וצה"ל תקף בתגובה בירי ארטילרי במספר מרחבים בדרום לבנון

זמן צפייה: 02:08

בבוקר שלאחר הגל השני של פיצוצי מכשירי הקשר בלבנון, 8 ישראלים נפצעו היום (חמישי) מפגיעת טיל נ"ט באזור קיבוץ מנרה שברכס רמים. שני פצועים קשה ופונו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, ובנוסף פונה פצוע במצב בינוני וחמישה פצועים באורח קל למרכז הרפואי זיו בצפת. בהמשך דווח על שני פצועים מפגיעת כטב"ם סמוך למושב יערה שבגליל המערבי, בהם אחד במצב אנוש.

בנוסף, במושב מרגליות דווח על פגיעה ישירה בלול תרנגולות, וכן זוהו נפילות של מספר כטב"מים סמוך לבית הלל. לא היו נפגעים, אך כוחות כיבוי פועלים בנקודה לכיבוי שריפה שפרצה במקום. חיזבאללה קיבל אחריות על הירי לעבר רכס רמים, וצה"ל תקף בתגובה בירי ארטילרי במספר מרחבים בדרום לבנון.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409191038' autoplay='0' credit='דוברות רמב"ם' desc='פינוי פצועים לבית החולים' poster='' kid='1_0xn2pwcb' duration='97']

פינוי פצועים מפגיעת הנ"ט ברכס רמים
פינוי פצועים מפגיעת הנ"ט ברכס רמים | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
פגיעה ישירה בלול תרנגולות במושב מרגליות
פגיעה ישירה בלול תרנגולות במושב מרגליות | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
פגיעה ישירה בלול תרנגולות במושב מרגליות
פגיעה ישירה בלול תרנגולות במושב מרגליות | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
כוחות צה"ל בזירת פגיעת הנ"ט ברכס רמים
כוחות צה"ל בזירת פגיעת הנ"ט ברכס רמים | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
מסוק צבאי מגיע לחלץ פצועים מפגיעת הנ"ט ברכס רמים
מסוק צבאי מגיע לחלץ פצועים מפגיעת הנ"ט ברכס רמים | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90
מסוק צבאי מפנה פצועים מפגיעת הנ"ט ברכס רמים
צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

במהלך הלילה נמסר מדובר צה"ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים שיחין, א-טייבה, בליידא, מיס אל ג'בל, עיתרון וכפר כילא שבדרום לבנון. כמו כן, כלי טיס תקפו מחסן אמצעי לחימה ששימש את ארגון הטרור במרחב אל-חיאם שבדרום לבנון.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409190942' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפות צה"ל בלבנון' poster='' kid='1_vg0z6az5' duration='38']

כאמור, יממה אחרי סדרת הפיצוצים במכשירי הביפר של פעילי חיזבאללה בלבנון - גל נוסף של פיצוצים הכה אתמול ברחבי המדינה. אחר הצהריים דווח על סדרת פיצוצים מסתורית נוספת באלפי מכשירי קשר של פעילים בארגון. התיעודים הדרמטיים חושפים שוב את ההלם, הנפגעים, הנזק - ובעיקר מצביע על כך שמערך התקשורת של חיזבאללה פרוץ.

על-פי הדיווחים, מאות נפצעו בפיצוצים ולפי משרד הבריאות בלבנון מספר ההרוגים עומד לפי שעה על 14 בני אדם ו-450 נפצעו. מכשירי הקשר הגיעו ככל הנראה באותו הזמן והמקום ממנו הגיעו הביפרים שהתפוצצו אתמול. בחיזבאללה מאיימים בנקמה נרחבת - ובצה"ל מעלים בצפון את הכוננות הגבוהה ממילא.

פצועים מפונים לבית חולים בביירות, לבנון
פצועים מפונים לבית חולים בביירות, לבנון | צילום: רויטרס

דיווחים על הפיצוצים הגיעו במקביל להלוויות של ארבעה פעילי חיזבאללה שנהרגו במתקפה הדרמטית ביום שלישי. בכלי תקשורת לבנונים דווח כי מכשירי הקשר שהתפוצצו כעת הם כאלו הנישאים ביד, ושונים מהזימוניות שהתפוצצו אתמול. בהתייחסות לאירועים, בכיר ביטחוני לבנוני התריע בריאיון לרשת טלוויזיה מקומית: "אנחנו ניצבים מול פעולה ביטחונית חדשה שפגעה באמצעי קשר חדישים". בתוך כך, בלבנון דווח על בומים על-קוליים כתוצאה מפעילות של חיל האוויר הישראלי, שנשמעו היטב במספר אזורים. בנוסף, המשטר הסורי הורה לגורמי ביטחון במדינה לכבות מכשירים אלחוטיים מחשש להרחבת המתקפה.