בדרך לפיגוע: לוחמי ימ"מ חיסלו חוליית מחבלים בשכם

דובר צה"ל, דוברות המשטרה ודוברות שב"כ מסרו כי לוחמי היחידה הלאומית ללוחמה בטרור חיסלו חוליה של חמישה מחבלים מבוקשים בשכם, שהיו בדרכם לבצע פיגוע. אחד המחוסלים - ראש התארגנות הטרור של "גדודי חללי אל-אקצא" במחנה בלאטה. אין נפגעים לכוחות הביטחון

זמן צפייה: 00:50

חיסול מול המצלמות בשומרון: לוחמי ימ"מ חיסלו הערב (רביעי) חוליה של חמישה מחבלים מבוקשים בשכם, שהיו בדרכם לבצע פיגוע. אחד המחוסלים הוא עיסאם א-סלאג', ראש התארגנות הטרור של "גדודי חללי אל-אקצא" במחנה הפליטים בלאטה. אין נפגעים לכוחות הביטחון.

"לוחמי הימ"מ פעלו בהכוונה מודיענית מדויקת של שירות הביטחון הכללי בעיר שכם שבחטיבת 'שומרון' יחד עם כוחות צה"ל ומג"ב למעצר מבוקשים בפעילות טרור", נמסר בהודעה משותפת של דובר צה"ל, דוברות המשטרה ודוברות שב"כ, "המחבלים שחוסלו היוו סכנה לכוחות, והיו מעורבים בייצוא ובתכנון פעילויות טרור נגד אזרחים וכוחות צה"ל".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2410091646' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: נטרול המחבל בחדרה' poster='' kid='1_568oh2ok' duration='154']

מוקדם יותר היום, 9 נפצעו בפיגוע דקירה בחדרה, בהם שניים במצב אנוש וקשה. הם פונו לבית החולים הלל יפה ממספר זירות שונות, ביניהן עבר המחבל כשהוא רכוב על קטנוע. לאחר כשעה מתחילת האירוע, המשטרה קבעה רשמית כי מדובר בפיגוע, והודיעה כי המחבל, אחמד ג'בארין, אזרח ישראלי בן 36 מאום אל-פחם, נוטרל בירי. המשטרה פרסמה תיעוד של גרזן שנמצא על המחבל.

פיגוע הדקירה בחדרה
זירת פיגוע הדקירה בחדרה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

כוחות הביטחון פועלים בשכם במבצע לסיכול טרור שהחל לפני כשבועיים, ובשבוע שעבר התפתחו חילופי אש במחנה בלאטה בעיר, וארבעה לוחמי דובדבן נפצעו - בהם אחד במצב קשה והשאר במצב בינוני. שני מחבלים חוסלו בחילופי האש.