אלישע נפל בעזה; אלמנתו: "אמר 'תדליקו נרות, אנחנו המכבים'"

רס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן, לוחם שריון בן 38 מחריש, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. באותו קרב נפצע קשה לוחם שריון מגדוד 8104 ("עוצבת ראם"). השניים נפגעו כתוצאה מפגיעת נ"ט בטנק שבו שהו. מתחילת המלחמה נפלו 445 חללים. אמו של רס"ן רועי מלדסי, שנפל בשג'אעיה: "היה מנהיג מלידה, גיבור, פחדתי מהדפיקה בדלת"

זמן צפייה: 07:50

הבוקר (חמישי) הותר לפרסום כי רס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן, לוחם שריון בן 38 מחריש, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. באותו קרב נפצע קשה לוחם שריון מגדוד 8104 ("עוצבת ראם"). השניים נפגעו כתוצאה מפגיעת נ"ט בטנק שבו שהו. הדס, אלמנתו של אלישע לוינשטרן, אמרה לחדשות 13: "מילותיו האחרונות היו - תדליקו נרות הלילה, אנחנו המכבים".

מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 445 חללי צה"ל, מתוכם 116 לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2314121401' autoplay='0' credit='' desc='אלמנתו של רס"ר במיל′ לוינשטרן: "מילותיו האחרונות - תדליקו נרות, אנחנו המכבים"' poster='' kid='1_zz3e1mnx' duration='619']

רס"ר במיל' אלישע לוינשטרן הוא התלמיד השביעי של ישיבת ההסדר ירוחם שנפל מתחילת המלחמה. בנוסף אליו נפלו תלמיד הישיבה לוחם השריון סמל אריאל אליהו שנהרג במתקפת 7 באוקטובר, בוגר הישיבה לוחם שריון רס"ל (במיל') ינון פליישמן שנפל באסון התהפכות הטנק בגבול לבנון, לוחם גבעתי סמ"ר איתן דב רוזנצוויג שנפל בצפון רצועת עזה, קצין השריון סרן איתן פיש שנפל בקרב ברצועת עזה, לוחם השריון סמל יקיר ידידיה שינקולבסקי שנפל שבקרב ברצועת עזה ובוגר הישיבה, רס"מ (מיל') גדעון אילני, שנפל בקרב ברצועת עזה.

בישיבה ספדו הבוקר ללוינשטרן: "בנר השביעי הזה של חנוכה, קיבלנו בשורות קשות מנשוא. הנר השביעי ניטל מאתנו. האור המזהיר של הרב אלישע היקר נדם. אנחנו עוד זוכרים איך בדבקות, שנה אחרי שנה, אלישע הגיע בכל ראשי השנים, עם כל משפחתו הנהדרת, לתפילות בישיבה. הרב אלישע היקר, האור שלך מאיר ועדיין זוהר במלוא פשטותו ויפעתו בתוכנו. אנחנו מבטיחים להמשיך ולהטיב את נרות יראת השמים המחייכת, את הלמדנות האהובה, את הארת הפנים הפשוטה והמחממת שלך, ולהעלות אותם תמיד על לוח ליבנו, בדיבורים של קודש בבית המדרש ובכל מרחבי העולם הזה".

ראש הישיבה, הרב חיים וולפסון, אמר: "אנחנו ברגעים שהכאב גדול מנשוא. כל פעם שאנחנו מקווים שהצלחנו להתייצב, אנחנו חוטפים מכה נוספת. אלישע היה מאוד אהוב על כולם. אדם מאיר פנים, ישר, וצדיק. אוהב תורה ואנשים והיה אהוב על כולם. הוא אומנם סיים את הלימודים, אבל לא עזב את הישיבה לעולם. הגיע עם המשפחה אשתו והילדים, בראש השנה, יום כיפור ופורים. תמיד שמר על קשר עם כל רבני הישיבה והכאב גדול". על ריבוי הנופלים בישיבה שמונה 300 תלמידים הוא אומר: "אנחנו המומים, כואבים, מטולטלים, זועקים ואין לי שום מילים שיכולות לתאר את התחושות והכאב שאנחנו מרגישים".

עשרת הנופלים בקרבות בצפון הרצועה אמש
עשרת הנופלים בקרבות בצפון הרצועה

אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של 9 לוחמים שנפלו בקרב בשכונת שג'אעיה, בהם אל"מ יצחק בן בשט, מפקד חפ"ק מח"ט גולני, וסא"ל תומר גרינברג, מפקד גדוד 13 של גולני. עוד חמישה לוחמי גולני נפלו בקרב: רס"ן רועי מלדסי, בן 23 מעפולה, מ"פ בגדוד 13, רס"ן משה אברהם בר-און, בן 23 מרעננה, מ"פ בגדוד 51, סרן ליאל חיו, בן 22 משוהם, מ"מ בגדוד 51, סמל אחיה דסקל, בן 19 מחיפה, לוחם בגדוד 51, וסמל ערן אלוני, בן 19 מאופקים, לוחם בגדוד 51. בנוסף, נפלו שני לוחמי 669: רס"ן בן שלי, בן 26 מקדרון, ורס"ל רום הכט, בן 20 מגבעתיים. בקרב אחר בצפון הרצועה נהרג סמ"ר אוריה יעקב, בן 19 מאשקלון, לוחם בגדוד 614 של ההנדסה הקרבית.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2314120723' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc=' אמו של רס"ן רועי מלדסי: "היה מנהיג מלידה, גיבור, פחדתי מהדפיקה בדלת"' poster='' kid='1_8tkuco2v' duration='694']

[brightcove_iframe video_id='news-part-2314121128' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='אביו של סא"ל תומר גרינברג, מג"ד 13 בגולני שנפל בעזה: "הבוקר הודענו לבתו בת ה-3 שאבא לא יחזור"' poster='' kid='1_6klpaihz' duration='907']

סא"ל גרינברג הובא אתמול למנוחות בהר הרצל בירושלים. אלמנתו ספדה לו בדמעות: "התקשתי למצוא מילים, יש כל כך הרבה מה להגיד ולספר. אני מאמינה בכל ליבי שנולדת ובאת לעולם בשביל התקופה הזו, המלחמה הארורה הזו - שתסתיים כמה שיותר מהר. היכולת שלך לשמור על קור רוח, ולפקד על אחרים ולהיות מודל לחיקוי והשראה ודמות מעוררת השראה ומוטיבציה, מעניקה אמון וכוחות באינספור אנשים ונשים".

"נולדת לפני 35 להוביל אותנו ואת חייליך לניצחון, להשבת תחושת הביטחון והבאת החטופים הביתה", הוסיפה, "אין מי שעושה את זה טוב ממך. אתה אלוף ומעורר השראה. ואני אשתך היקרה מתמלאת גאווה להיות זו שלוחמת לצידך. אוהבת ומתגעגעת כל כך, כמו פרח שצמא למים".