אירוע חריג: לוחמים ירו על רחפנים שניסו לחצות מטולכרם

פרסום ראשון: לחדשות 13 נודע כי אנשי מילואים שמוצבים באזור היישוב בחן שבעמק חפר זיהו בשבוע שעבר שני רחפנים שטסו מאזור טולכרם והכפר הפלסטיני שוויכה לעבר היישוב - מרחק של כ-400-300 מטרים. לוחמים פתחו לעברם באש, החטיאו - והם שבו על עקבותיהם. צה"ל: "מרגע זיהוי הרחפנים על ידי הכוחות, נוהל מעקב רציף עד להרחקתם. צה"ל פועל בדרכים רבות, באופן גלוי וסמוי להתמודדות עם התופעה ולמיגורה"

זמן צפייה: 01:17

פרסום ראשון: אנשי מילואים שמוצבים באזור היישוב בחן שבעמק חפר זיהו בשבוע שעבר שני רחפנים שטסו מאזור טולכרם והכפר הפלסטיני שוויכה לעבר היישוב - מרחק של כ-400-300 מטרים. מפקד הפלוגה יצר קשר במהירות עם כיתת הכוננות - שהשיבה כי הרחפנים לא שייכים לה. כוחות צה"ל של פיקוד העורף פתחו באש לעבר הרחפנים - אך החטיאו. הרחפנים שבו על עקבותיהם. בצה"ל לא פרסמו הודעה בנושא.

גורם ביטחוני מסר בתגובה לאירוע החריג: "אנחנו מתייחסים בכובד ראש לזיהוי הרחפנים במרחב התפר בשבוע שעבר. בשנתיים האחרונות הגברנו את המודעות ואת המעקב אחר נושא הרחפנים ביהודה ושומרון. במסגרת הפעילות המבצעית פשטנו על מקומות והחרמנו עשרות רחפנים - ואנו ממשיכים לעקוב מודיעינית באופן רציף. לצד המאמץ ההתקפי יש לנו גם יכולות מסווגות לשפר את ההגנה נגד רחפנים במרחבים מסוימים. זה אתגר לא קטן, היום כל אחד יכול לקנות רחפן באינטרנט ולכן הסיפור הופך למורכב יותר".

פעילות כוחות הביטחון בטולכרם
כוחות הביטחון בטולכרם | צילום: דובר צה"ל

תגובת דובר צה"ל: "באירוע המדובר שני רחפנים חשודים נעו במרחב התפר בחטיבת מנשה, כוחות צה"ל ירו לעברם והרחפנים הורחקו. מרגע זיהוי הרחפנים על ידי הכוחות, נוהל מעקב רציף עד להרחקתם. צה"ל פועל בדרכים רבות, באופן גלוי וסמוי להתמודדות עם התופעה ולמיגורה".