גנץ מגיב לביקורת: "אף אחד לא קושר את ידי הלוחמים"

שר הביטחון פרסם הודעה שלפיה "אנחנו נמצאים במצב רגיש ביטחונית, שמצריך אחריות גם מנבחרי הציבור בהתבטאויותיהם" - זאת לאחר דבריה של יו"ר מרצ זהבה גלאון שטענה: "צריכה להיות יד יותר תקיפה כלפי מתנחלים. שר הביטחון צריך לרסן ולמתן את חיילי צה"ל"

שר הביטחון בני גנץ

שר הביטחון בני גנץ פרסם הערב (שבת) הודעה ובה הוא הגיב לביקורת שנמתחה עליו מצד יו"ר מרצ זהבה גלאון, שאמרה כי "שר הביטחון צריך לרסן ולמתן את חיילי צה"ל כדי למנוע את מחיר הדמים". גנץ אמר: "אנחנו נמצאים במצב רגיש ביטחונית, שמצריך אחריות גם מנבחרי הציבור בהתבטאויותיהם - כך בנושא נהלי הפתיחה באש, הנקבעים אך ורק על ידי הרמטכ"ל והמפקדים וללא כל מעורבות פוליטית, וכך גם לגבי חוות הדעת הביטחוניות בנושא הסכם המים הכלכליים עם לבנון.

"אף אחד לא קושר את ידי הלוחמים", הוסיף גנץ, ואף אחד לא מאשר ירי המנוגד לטוהר הנשק. מול מציאות מורכבת בשטח - יש למפקדי וחיילי צה"ל ולכלל כוחות הביטחון גיבוי מלא לבצע את משימתם, ולספק ביטחון לאזרחי ישראל בנחישות ובמקצועיות".

יו''ר מרצ זהבה גלאון
יו''ר מרצ זהבה גלאון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

קודם לכן אמרה יו"ר מרצ זהבה גלאון ב"שבתרבות" בפתח תקווה: "שר הביטחון צריך לרסן ולמתן את חיילי צה"ל כדי למנוע את מחיר הדמים. המתנחלים עושים פרעות קשות מאוד בפלסטינים. מכים פלסטינים, והצבא מאבטח שיירות של מתנחלים שבאים לעשות פרובוקציה. מצד שני אנחנו רואים התעוררות של צעירים פלסטינים בירושלים, שהם לא מאורגנים, אלימות קשה בג'נין ושכם. מי שקורא עכשיו להכניס את כוחות צה"ל לג'נין, למה שנקרא חומת מגן, האזור ייכנס להסלמה.

"צריכה להיות יד יותר תקיפה כלפי מתנחלים. שר הביטחון צריך לרסן ולמתן את חיילי צה"ל. יש עלייה מטורפת במספר ההרוגים הפלסטינים בשנה האחרונה. אנחנו צריכים למנוע מחיר דמים כי גם אנחנו משלמים את מחיר הדמים".

הערב, לאחר הודעתו של גנץ, הוסיפה גלאון וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "אני בעד רגיעה ולא הסלמה. אני בעד שקט, ולא דם והרוגים ברחובות. אני בעד חוק, ולא בריונים מורשעים ששולפים נשק על אזרחים".