בשל המתיחות: נבחרת כדורעף הבנות של אשכול נאלצת לשחק רק בחוץ

יתר הקבוצות בליגת בתי הספר מסרבות להגיע למשחקים בעוטף עזה בגלל המצב הביטחוני, דבר שמכריח את נבחרת המועצה האזורית אשכול לנדוד לאורך כל העונה. למרות זאת, הנערות רושמות הישגים

זמן צפייה: 01:09

המתיחות בדרום: נבחרת כדורעף הבנות של המועצה האזורית אשכול נאלצת לשחק את כל משחקיה בליגת בתי הספר בחוץ. זאת, כיוון שיתר הקבוצות מסרבות להגיע לעוטף עזה בשל המצב הביטחוני.

הנבחרת, שמורכבת מתלמידות כיתות ט' ו-י', זכתה בשנה שעברה באליפות הליגה. וגם העונה, חרף הקושי הקיים וללא משחקי בית, מצליחות הנערות להגיע להישגים מרשימים ולרשום ניצחונות רבים.

נבחרת בנות הכדורעף של אשכול חוגגות ניצחון
נבחרת בנות הכדורעף של אשכול חוגגות ניצחון | צילום: חדשות 13

לעוד כתבות בנושא:

בכיר חמאס: "לא הוצעה לנו רגיעה ארוכת טווח – איננו דנים בכך"

יש לציין כי לרוב שקט באזור, ולא נראה שיש סיבה ממשית לאי הגעת הקבוצות, בזמנים שבהם אין מתיחות יוצאת דופן או סבב לחימה. כזכור, כמה רקטות נורו בשבועיים האחרונים, אך מנגד ההפגנות על הגדר לא התקיימו בשבועות האחרונים.

היום (שלישי) סגן מנהיג חמאס, חליל אל-חייא, התייחס למתיחות עם ישראל בריאיון לערוץ "פלסטין אל-יום", וטען: "אנו מכחישים שהוצעה לנו רגיעה ארוכת טווח - ואנחנו לא דנים בכך".

בכיר הארגון הצהיר כי "ישנם מגעים יום-יומיים בין הגורמים השונים, בהם מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, על מנת לעקוב אחר ביצוע ההסכמים עם הכיבוש". עוד הוסיף כי "הדרישה שלנו היא מעבר ימי. זאת, על מנת שהעם הפלסטיני יפתח אל העולם. אנחנו רוצים לסיים את המצור, לא נוכל להסכים שהעם שלנו יישאר בבית כלא גדול ושמו עזה".

הפגנות בגבול רצועת עזה
הפגנות בגבול רצועת עזה

אתמול הודיע הוועד המארגן את ההפגנות בגבול רצועת עזה על חידוש המחאה ביום שישי הקרוב, לאחר שלושה שבועות של הפסקה, תחת הכותרת "צעדות השיבה נמשכות". הוועד קרא לפלסטינים לבוא בהמוניהם ולהשתתף בהפגנות. צה"ל נערך בהתאם.

בשלושת השבועות האחרונים, כאמור, חמאס הודיע כל שבוע מחדש על דחיית ההפגנות השבועיות על הגדר, ועל פי פרסומים הארגון שקל להשהות את המחאות המתקיימות בכל יום שישי במטרה לתת עדיפות לנתיב ההסדרה עם ישראל.

נבחרת בנות הכדורעף של אשכול על המגרש
נבחרת בנות הכדורעף של אשכול על המגרש | צילום: חדשות 13

ביום שישי האחרון, חרף ביטול ההפגנה, פלסטיני בן 16 התקרב לגדר הרצועה - ועל פי משרד הביריאות בעזה נורה למוות על ידי צה"ל. כמה שעות לאחר מכן, הופעלה התרעת צבע אדום בעוטף עזה, בעקבות שיגור לעבר שטח ישראל - שנפל בשטח פתוח. בתגובה לירי, צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון רצועת עזה.