שב"כ החל בחקירת התקרית האלימה בשומרון: ייבחן הליך מזורז לפינוי המאחז

בשירות הביטחון הכללי חוקרים את האירוע שבו הותקפו פעילי שמאל ע"י מתנחלים סמוך לשכם. במקביל, במנהל האזרחי החלו לבדוק אם הסטטוס המשפטי של המאחז שממנו יצאו הפורעים - מאפשר להניע הליך מזורז לפינויו

זמן צפייה: 00:29

שב"כ החל הערב (שישי) בחקירת התקרית האלימה בשומרון, שבה הותקפו פעילי שמאל על ידי מתנחלים סמוך לשכם. בשירות הביטחון הכללי רואים באירוע מתקפה מתוכננת היטב, מאורגנת, שרק בנס לא הסתיימה באבידות בנפש. ככל הנראה הפורעים יצאו מהמאחז הבלתי חוקי גבעת רונן. על כן, במינהל האזרחי החלו לבדוק אם הסטטוס המשפטי של המקום מאפשר להניע הליך מזורז לפינויו.

פעילי השמאל שהותקפו משתייכים לארגוני "רבנים לזכויות אדם" ו"קואליציית המסיק", והבוקר הם הגיעו לכפר בורין על מנת לסייע לחקלאים הפלסטינים ולהביא ציוד חקלאי לעיבוד האדמות. הם הותקפו על ידי מתנחלים רעולי פנים שהגיעו מהמאחז גבעת רונן הסמוך שכם, הכו אותם באלות והציתו מכונית.

אחד הפעילים שהותקף על ידי המתנחלים
אחד הפעילים שהותקף על ידי המתנחלים | צילום: יש דין

במערכת הפוליטית הגיבו לאירוע האלים, כאשר שר הבריאות ניצן הורוביץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "לא ניתן לעבור לסדר היום על הפוגרום שביצעו מתנחלים פורעי חוק בפלסטינים ובפעילי זכויות אדם. לגנות זה לא מספיק. צריך לעצור את המפגעים ולהעמידם לדין, ואת מאחזי הפרא מהם יוצאת האלימות יש לפנות".

אחד הפעילים שהותקף על ידי המתנחלים
אחד הפעילים שהותקף על ידי המתנחלים | צילום: יש דין

גם שר החוץ יאיר לפיד התייחס בחשבונו לאירוע וכתב: "האלימות המזעזעת של פורעי חוק בשומרון צריכה להדליק נורות אזהרה אצל כולנו. המציאות הזאת תביא אותנו לתהום שאי אפשר יהיה לגשר עליה. המשטרה תחקור ותעמיד לדין את הפושעים, ואנחנו צריכים לחנך ולנהל שיח מעמיק על יחסי שכנות, על שלטון חוק ועל איך אנחנו רוצים לחיות כאן".

המכונית שעלתה באש בכפר בורין
המכונית שעלתה באש בכפר בורין | צילום: יש דין