שוטרי מג"ב הכו פלסטיני עד שאיבד הכרה - אך התיק נסגר • תיעוד

בסרטון נראים 4 לוחמים מכים צעיר, שטען כי שכח את תעודת הזהות שלו, באגרופים ובבעיטות - וממשיכים גם בעודו שרוע על הרצפה. בן ה-19 התלונן במח"ש - אך זו החליטה לא להעמיד לדין את השוטרים

זמן צפייה: 02:26

שוטרי מג"ב תועדו כשהם מכים צעיר פלסטיני בן 19 עד לאובדן הכרה - למרות שלא נחשד בדבר. הצעיר הגיש תלונה למח"ש - ובשבוע שעבר נודע לו שהתיק נסגר. בתיעוד ממצלמת האבטחה שהגיע לידי חדשות 13 ניתן לראות ש-ס', תושב מזרח ירושלים, הוכה באגרופים, סטירות ובעיטות לאחר שנעצר לבדיקה על ידי לוחמי מג"ב לפני כמה חודשים כאשר עבר סמוך לעמדת השמירה בשער שכם.

לוחם שהחליט לעכב אותו לבדיקה ביקש ממנו להציג תעודת זהות. ס', שלטענתו שכח את תעודת הזהות ברכבו, התבקש להיכנס לעמדת השמירה ואז אחד הלוחמים משך בחולצתו ו-ס' בתגובה הזיז את ידו.

שלושה לוחמי משמר הגבול נוספים שבמקום התחילו להכות אותו באגרופים ובסטירות. בשלב הזה אחד הלוחמים הוציא גז פלפל מהאפוד. ס' שניסה להתגונן כיסה את ראשו בידיו אבל השוטרים תפסו אותו והטיחו אותו בחוזקה על חלון עמדת השמירה. בשלב הזה נראה בסרטון לוחם רביעי מגיע מאחור וחונק אותו עד שהוא נופל על הרצפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירים ישראלים: ארה"ב שוקלת לפרסם את "עסקת המאה" טרם הבחירות

הרב הראשי מחריף את הטון: "יש עולים שפיתחו רגשי אנטישמיות"

בצל הקרע בימין, סמוטריץ' סירב להיפגש עם רה"מ: "לא צריך עזרה"

שוטרי מג''ב שתועדו מכים צעיר פלסטיני
שוטרי מג''ב שתועדו מכים צעיר פלסטיני | צילום: חדשות 13

ס' איבד את הכרתו אבל גם אז המשיכו הלוחמים להכות אותו. בסרטון נראים הלוחמים בועטים בו כשהוא שרוע על הרצפה, מנוטרל ולא מהווה סכנה. לאחר 20 דקות מזעיקים כוחות המשטרה את מד"א והוא מפונה לבית החולים. לאחר שטופל, הוא נלקח למעצר בחשד לתקיפת שוטרים. הלוחמים העידו כי "ראיתי את החשוד דוחף את השוטר מכיוון החזה שלו כדי לתת לו אגרוף, נתתי לו אגרוף אחד לפנים ונתתי שתי בעיטות לכיוון הראש".

התיק נגד ס' נסגר מחוסר אשמה, ובמקביל הוא הגיש תלונה למח"ש. בשבוע שעבר הודיעו ל-ס' שהתיק שנפתח נגד לוחמי משמר הגבול נסגר. עו"ד אפרת ברגמן ספיר, מנהלת המחלקה המשפטית בוועד הציבורי נגד עינויים בישראל טוענת כי "בסרטון רואים בפירוש צילום של אלימות ברוטלית של ארבעה שוטרים שתוקפים צעיר, סטודנט למנהל עסקים. לא ייתכן שתלונה כה חמורה תיסגר בלי חקירה פלילית ובלי שהשוטרים המעורבים ייתנו על כך את הדין".

השבוע הגישה המחלקה המשפטית של הוועד הציבורי נגד עינויים ערר על ההחלטה של מח"ש לסגור את התיק נגד לוחמי משמר הגבול שהכו את ס' עד אובדן הכרה. ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "החשוד סירב לחיפוש התנגד ואף השתמש בכוח כלפי השוטרים. בעקבות המקרה נפתחה חקירה במחלקה לחקירות שוטרים שבחנה את טענות החשוד – והיא נסגרה מחוסר אשמה".