תמיכה בחמאס וייצור נשק: 18 חודשי מאסר נגזרו על תושב ג'ת

חוסיין הוארי מהכפר שבמשולש נעצר לאחר שהשתתף באירוע של ארגון המוגדר ארגון טרור, הצטרף לקבוצות ווטסאפ המזוהות עם חמאס, קיים שיחות על רכישת נשקים בביתו וכן ייצר מטען צינור מאולתר

זמן צפייה: 00:12

18 חודשי מאסר בפעול נגזרו היום (שני) על חוסיין הוארי, תושב הכפר ג'ת שבמשולש, בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ, ייצור נשק, ניסיון ייצור נשק והחזקת נשק.

מכתב האישום עלה כי הוארי השתתף בשנת 2016 באירוע שארגן ארגון "הכותלה", ארגון תלמידים וסטודנטים של החמאס שהוכרז כארגון טרור. במהלך האירוע הצטלם הוארי עם צעיף ועליו סמלי החמאס.

לאחר האירוע ועד מועד מעצרו, הוארי פיתח הזדהות אידיאולוגית עם פעולותיו ומטרותיו של ארגון חמאס וביצע פעולות המביעות תמיכה בארגון - הוריד מרשת האינטרנט תמונות וסרטונים של החמאס ושמר אותם, הצטרף לקבוצות ווטסאפ המזוהות עם החמאס, התכתב עם אחד ממנהלי הקבוצות כשיש לו יסוד סביר לחשוד שהוא פועל בארגון החמאס או בשליחותו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת ההיתרים הודיעה לנתניהו: דוחים בקשתך לסיוע במימון המשפט

איראן על הפלת המל"ט: "פעולה שלא נהסס לחזור עליה אם נצטרך"

לאחר פגיעת הקורנט: החלה הקמת שרוול ביטחוני במקביל לכביש 34

חוסיין הוארי בבית המשפט
חוסיין הוארי בבית המשפט | צילום: חדשות 13

כמו כן, הוא קיים שיחות והתכתבויות עם תושב הרשות על רכישת נשקים והסתרתם, ייצר בביתו בג'ת מטען חבלה מאולתר בצורת צינור, ובהמשך הבעיר את המטען במטרה לגרום לפיצוצו, שנמנע בשל כשל.

"האינטרס החברתי שנפגע כתוצאה ממעשי העבירה הוא פגיעה פוטנציאלית בביטחון המדינה והציבור בכללותו", נכתב בגזר הדין, "לא העלמתי עין מנסיבות חייו של הנאשם, שהן קשות. העובדה שגדל במסגרת משפחתית חסרת יציבות וחשוף לאלימות. שקלתי אף את הודאתו המיידית וחרטתו בפניי וכן את משך התקופה הקצר יחסית בו היה בקשר בעל תוכן ממשי עם סוכן החוץ. על כן ראיתי לגזור את הענישה ברף נמוך".