גלנט: "התקיפות בעומק לבנון - הכנה לכל התפתחות"

ברקע תקיפות מחסני האמל"ח, אמר שר הביטחון בתום הערכת מצב כי "מרכז הכובד נע בהדרגה מדרום צפונה". על המגעים לעסקה: "מאמין שנצליח להגיע לתוצאות. צריך להחזיר אותם"

זמן צפייה: 04:00

ברקע המתיחות בצפון והמגעים לעסקת חטופים, שר הביטחון יואב גלנט קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב מבצעית בצפון יחד עם מפקד אוגדה 36 תת-אלוף דדו בר כליפא ומפקדים נוספים, ואמר בסופה: "מרכז הכובד שלנו נע מדרום לצפון, אנחנו בשינוי הדרגתי".  גלנט הביע אופטימיות בנושא העסקה - ואמר: "יש לנו עוד משימות בדרום. יש לנו חטופים, אותם אנחנו צריכים להביא. אנחנו מנהלים על זה משא ומתן ואני מאמין שנצליח להגיע לתוצאות, זה דבר מאוד מאוד חשוב".

"במקביל", הוסיף גלנט, ברקע תקיפות מחסני אמצעי הלחימה בצפון, "אנחנו מסתכלים על התוקפנות של חיזבאללה - וכל לילה תוקפים בלבנון, גם בגזרת האוגדה וגם בתקיפות עמוקות שעשינו הלילה במרחב בעלבכ, בבקאע בכלל, על מחסני אמצעי לחימה שהתפוצצו - ובהם תחמושת איכותית. כל הדברים האלה זה פעולות שהן מצד אחד שגרת הלחימה, מצד שני הכנה לכל דבר שיכול לקרות".

עוד אמר: "אנחנו רוצים להחזיר את התושבים צפונה בביטחון. אם תיפתח הדרך לעשות את זה בהסדרה נעשה את זה בהסדרה, ואם לא תיפתח הדרך - נפתח אותה. תחילה של מערכי האש והמודיעין, ולאחר מכן - הכוחות המתמרנים. זה יכול לקרות בלוח זמנים קצר".

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בצפון
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

במהלך הערכת המצב, גלנט קיבל סקירה על פעילות החטיבות במשימות ההגנה בגזרת הצפון ופעולות ההתקפה לסיכול מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון ושמע ממפקד האוגדה על מוכנות הכוחות לאפשרות של התרחבות המערכה. הוא הוסיף: "האויבים שלנו נלחמים עד מוות, זה היה כך תמיד, אבל בקרב העיקש הזה, אם נוציא אותו משיווי משקל - הוא לא יודע מה לעשות. אם אתה מגיע בכיוון הצפוי כמו שהאויב צופה שאתה תגיע, נשלם מחיר".

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בצפון
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"אם אתה מגיע בכיוון אחר", טען שר הביטחון, "במחשבה אחרת, בתחבולה נכונה, כל העסק יוצא משיווי המשקל, יש לנו הוכחות לכך לאורך השנים. לכן, מרכז העניין זה מצד אחד נחישות והתמדה ודבקות במשימה כשאתה נלחם, מצד שני לחפש כל הזמן את הדבר הבא - ויש לנו יתרונות גדולים על האויב בנושא זה".

"כשאני מסתכל על התוצאות, נכון לעכשיו, בלבנון יש מעל 500 הרוגים, כמעט כמו במלחמת לבנון השנייה", אמר גלנט, "אנחנו עושים את זה הרבה יותר מדויק, הרבה יותר איכותי, וחיסלנו שורה הרבה יותר גדולה של מפקדים בכירים - באופן ממוקד ומכאיב. מה שנשאר עכשיו זאת דריכות - צריך ללכת לחומרה, לקחת בחשבון את הדברים. יש פה את מיטב היחידות של צה"ל, אין חוכמות".