מחבלים מטולכרם פתחו באש על בת חפר: "הכתובת על הקיר" | תיעוד

בחמאס פרסמו תיעוד של ירי מטולכרם לעבר היישוב שבשרון. צה"ל: "סריקות אחר המחבלים, לא אותרו פגיעות". ראש המועצה לגלנט: "כנס דיון חירום". גורם ביטחוני: "מנסים לסכל אירועים כאלה 24/7, אך אין 100%". סמוטריץ': "לגדוע את הטרור,גם אם זה אומר שטולכרם תיראה כמו עזה"

זמן צפייה: 01:33

מחבלי חמאס פרסמו הבוקר (רביעי) תיעוד שבו נראה ירי מאזור טולכרם לעבר היישוב בת חפר שבשרון. מדובר בתקרית שנייה השבוע. צה"ל אישר כי "מחבלים ביצעו ירי מאזור טולכרם לעבר מרחב היישובים הישראליים הסמוכים לעיר. כוחות קפצו למקום והחלו לבצע סריקות במרחב. בשלב זה לא אותרו פגיעות. הכוחות פועלים כעת על מנת לאתר את מבצעי הירי".

גורם ביטחוני אמר כי "בחודשים האחרונים צה"ל, יחד עם שב"כ והמשטרה, סיכלו מאות מחבלים וחוליות טרור שביצעו ירי לעבר ישובים ישראלים, חלקם גם ממרחב טולכרם. חלק מהסיכולים מבוצעים במארבים שפרוסים בשטח, חלק בפעילות ההתקפית העצימה שאנחנו עושים וחלק בסיכולים מהאוויר. אנחנו פועלים 24/7 מסביב לשעון בפעילות בהגנה ובהתקפה כדי לסכל את האירועים האלה עוד לפני שהם קורים, אך לצערי אין 100%. הירי היום של המחבלים בוצע ממרחק ולאחר סריקות רבות כרגע לא נמצאו פגיעות. אנחנו נעקוב, נרדוף ונגיע לאותם מחבלים במוקדם או במאוחר".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר: "מול המחבלים ביהודה ושומרון צריך להילחם כמו בעזה. אסור לאפשר להם לעשות בשרון את מה שעשו ב-7 לאוקטובר בעוטף. את הטרור צריך לגדוע בכל מקום, גם אם זה אומר שטולכרם תיראה כמו שעזה נראית היום. שוחחתי עם ראש מועצת עמק חפר גלית שאול וקבענו להיפגש בימים הקרובים יחד עם פורום קו התפר, כדי לתת מענה לצרכים המידיים כתוצאה מהחמרת האיום על התושבים. שוב, קיבלנו תזכורת הבוקר שמי שיסכים להקמת מדינה פלסטינית בלב הארץ יביא לסכנה קיומית למדינת ישראל".

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אוהד טל, אמר: "דין טול כרם וג'נין כדין עזה. אדוני שר הביטחון, הכתובת על הקיר. אי אפשר לומר 'לא ראינו', 'לא ידענו', 'לא שמענו'. את קיני הטרור הללו חייבים לטהר". ראש המועצה האזורית עמק חפר גלית שאול שיגרה הבוקר מכתב לשר הביטחון יואב גלנט, בדרישה לכנס דיון חירום בנושא.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405290952' autoplay='0' credit='שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים' desc='צרורות ירי מטולכרם: תיעוד ממצלמת בית בבת חפר' poster='' kid='1_h3lsgkoy' duration='14']

שלשום, במהלך הלילה, נורו עשרות צרורות לבת חפר מטולכרם. באירוע לא היו נפגעים, אך הוא ממחיש את המציאות המדאיגה באזור יהודה ושומרון. גדודי חללי אל-אקצא, השייכים לפת"ח, קיבלו אחריות לאירוע.

בשבוע שעבר במהלך השבוע בוצע ירי מהכפר הפלסטיני ג'ילבון לעבר קיבוץ מירב שבצפון. באירוע נגרם נזק לחלון בית שנפגע, בזמן שהמשפחה הסתתרה בפנים. לאור עליית המדרגה של ארגוני הטרור, בצה"ל נערכים לאפשרות של "תקרית 7 באוקטובר", שתצא לפועל מכיוון יהודה ושומרון.

למרות הפעילות הקבועה של צה"ל באזור, עדיין ניתן לראות תעוזה רבה בקרב פעילי הטרור הפועלים בו.