הרשות הפלסטינית עצרה מבוקש חמאס בשכם: "הרוג ופצועים במהומות"

לפי דיווחים פלסטיניים, הרשות עצרה את מסעב א-שתייה, בכיר בחמאס שמוגדר כמבוקש על-ידי ישראל. כמחאה, יצאו צעירים רעולי פנים והבעירו צמיגים, יידו אבנים וירו באוויר. על-פי דיווחים כמה אזרחים פלסטינים נפצעו ואחד נהרג. בחמאס תקפו את הרשות: "אות קלון חדש על מצחה"

זמן צפייה: 07:30

הפרות סדר ברחובות שכם: מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית עצרו הבוקר (שני) את מסעב א-שתייה, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס המבוקש על-ידי ישראל. מעצרו גרם לתסיסה בעיר. בנוסף, נעצר גם עמיד טבילה. כמחאה, צעירים רעולי פנים הבעירו צמיגים, יידו אבנים וירו באוויר, ועל-פי דיווחים כמה אזרחים פלסטינים נפצעו ואזרח אחד, פארס יעיש, בן 53, נהרג מפגיעת קליע בראשו. עוד שלושה נוספים נפצעו בדרגות שונות.

מסעב א-שתייה (מימין) ואיברהים א-נאבולסי, שנהרג בעימותים עם צה''ל ביולי
מסעב א-שתייה (מימין) ואיברהים א-נאבולסי, שנהרג בעימותים עם צה''ל ביולי

בחמאס תקפו בחריפות את מנגנוני הרשות ואמרו כי מעצרו של המבוקש הוא בבחינת "מתן שירות חינם לישראל". בחמאס אמרו עוד כי המעצר הוא " אות קלון חדש על מצחה של הרשות הפלסטינית" ונדרש לשחררו מיד. עוד נכתב בהודעה כי "בעוד האויב ממשיך לבצע הרג, מעצרים, ייהוד והתנחלויות, הרשות מזדהה עמו על ידי המשך התיאום הביטחוני ודיכוי העם הפלסטיני ,העמדה לדין ומעצרם של לוחמי ההתנגדות וזאת בניגוד לכל הנורמות הלאומיות שלנו".

במסגרת המהומות, כך לפי דיווחים פלסטיניים, חמושים ירו לעבר המוקטעה בשכם. כמו כן, ירי בוצע גם לעבר המוקטעה בג'נין.