לקראת רגיעה מול איראן? נושאת המטוסים האמריקנית עוזבת את המזה"ת

ה"וושינגטון פוסט" מדווח כי מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הורה להחזיר את נושאת המטוסים האמריקנית רוזוולט מהמזרח התיכון, זאת לאחר מספר שבועות בהם נכחה באזור יחד עם הנושאת לינקולן. השתיים שהו באזור כדי לעזור לישראל להתגונן במידת הצורך מפני מתקפות אפשריות מכיוון איראן

נושאת המטוסים האמריקנית תיאודור רוזוולט
נושאת המטוסים האמריקנית תיאודור רוזוולט | צילום: רויטרס

ה"וושינגטון פוסט" מדווח הבוקר (חמישי) כי מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הורה להחזיר את אחת מנושאות המטוסים האמריקניות, רוזוולט, מהמזרח התיכון. זאת לאחר מספר שבועות בהם נכחה באזור יחד עם נושאת המטוסים לינקולן, כדי לעזור לישראל להתגונן ממתקפות נגדה, בעיקר מכיוון איראן, שאיימה לנקום בישראל בעקבות חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה, בסוף חודש יולי.

מאז תחילת הלחימה בעזה, שתי נושאות המטוסים האמריקניות נכחו באזור המפרץ הפרסי ובמזרח התיכון במשמרות רציפות, ולתקופות גם נשארו באזור יחד. בכירי צבא אמריקנים במזרח התיכון מאשרים כי נוכחות זאת מרתיעה את האזור אך בעיקר את איראן.

מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בישראל
מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין | צילום: רויטרס

לפני חודש הורה אוסטין על פריסת צוללת טילים בליסטיים במזרח התיכון. בנוסף, הורה אוסטין לנושאת המטוסים לינקולן להאיץ את פריסתה באזור, וכאמור, מאז לינקולן ורוזוולט היו באזור במקביל.

נושאת מטוסים אמריקנית | צילום: רויטרס
File Photo: Two U.s. Carriers Enter S.china Sea, To 'counter Malign Influence'
נושאת המטוסים "קארל וינסון" | צילום: רויטרס
נושאת מטוסים אמריקנית במפרץ הפרסי
נושאת מטוסים אמריקנית במפרץ הפרסי | צילום: רויטרס

כיום, מספר ספינות אמריקניות נישארו בים התיכון, ובים האדום נותרו שתי משחתות וצוללת טילים בשם ג'ורג'יה. כשבתחילת השנה נושאת המטוסים אייזנהאור הגיעה לים האדום בכדי להגן על ישראל מתקיפות החות'ים, ולאחר שמונה חודשים הספינה סיימה את שירותה באזור, שירות שחיל הים האמריקני מכנה "הכי אינטנסיבי מאז מלחמת העולם השנייה".