רס"ל דרעי ורס"ל סמדג'ה הובאו למנוחות: "לא לעצור עד שננצח"

אלפים ליוו את רס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי ורס"ל (מיל') עומר סמדג'ה בדרכם האחרונה, לאחר שנפלו אתמול מפגיעת מתקפת הפצמ"רים של מחבלי חמאס בפרוזדור נצרים במרכז הרצועה. אביו של סמדג'ה, ג'ודוקא העבר אורן סמדג'ה, ביקש מהלוחמים: "תרימו את הראש, תמשיכו כמה שיותר חזק". אימו של דרעי, הפובליציסטית ללי דרעי: "הוכחת שאין סתירה בין התורה לבין הזכות לשרת בצה"ל"

זמן צפייה: 03:08

רס"ל במיל' סעדיה יעקב דרעי (27) מתל אביב ורס"ל במיל' עומר סמדג'ה (25) מגנות הדר, שני לוחמי חטיבת אלכסנדרוני שנפלו אתמול במרכז הרצועה מפגיעת מתקפת הפצמ"רים של חמאס, הובאו היום (שישי) למנוחות, כשאלפים מלווים אותם בדרכם האחרונה. הלווייתו של רס"ל סמדג'ה התקיימה בבית העלמין הצבאי בנתניה, ורס"ל דרעי נטמן בבית העלמין הצבאי בחולון.

סמדג'ה הוא בנו של הג'ודוקא אורן סמדג'ה, זוכה המדליה האולימפית. לאחר קבלת הבשורה המרה, סמדג'ה, שיום קודם לכן ציין את יום הולדתו ה-54, פנה במסר לחיילי צה"ל שלוחמים כעת ברצועת עזה, וביקש מהם לא לעצור. "מפה, מהמקום הזה, אני אומר לכם - תרימו את הראש, תמשיכו כמה שיותר חזק. התחלנו חזק, תמשיכו להגביר, ואל תעצרו עד שננצח".

רס"ל (מיל') עומר סמדג'ה עם אביו אורן
רס"ל (מיל') עומר סמדג'ה עם אביו אורן

אימו של עומר, ליאת, היא חלק מקבוצה שבישרה הרבה בשורות קשות למשפחות מאז 7 באוקטובר. מעל הקבר של בנה היא אמרה בכאב: "הייתה לי תחושה מאוד רעה. כל יום סימסתי לך וביקשתי אות חיים. כל ידיעה בחדשות הקפיצה אותי".

אורן סמדג'ה בהלוויית בנו עומר
אורן סמדג'ה בהלוויית בנו עומר | צילום: פלאש 90
אורן סמדג'ה בהלוויית בנו עומר
אורן סמדג'ה בהלוויית בנו עומר | צילום: פלאש 90

דרעי הותיר אחריו את רעייתו רחלי ושני ילדיו הקטנים, הללי בת השנתיים וינון בן השנה. דרעי למד כאברך בישיבת יפו, הוא רצה להיות רב וגם הוא גויס ב-7 באוקטובר כלוחם במילואים. אלמנתו רחלי סיפרה כי הציפה אותה תחושה רעה כאשר בעלה גויס שוב למילואים, אך הפעם לא נשלח לצפון, אלא לעזה: "לא חשבתי לרגע שאני אהיה אלמנה ואם ליתומים".

רס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי
רס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי

אימו, הפובליציסטית ללי דרעי, אמרה בהלווייתו: "עלינו לחפש אחדות בין כולנו. תוציאו את רגליכם מהבוץ הטובעני של השיקולים הזרים והאינטרסים הצרים ותעלו לעם. אתם חייבים לנו את זה. סעדיה יקר שלי, הוכחת שאין סתירה בין התורה לבין הזכות לשרת בצה"ל. זה לא שוויון בנטל. זה שוויון בזכות".

צה"ל פעילות לוחמי חטיבת 'אלכסנדרוני' (3) ברצועת עזה
פעילות לוחמי חטיבת 'אלכסנדרוני' (3) ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 3, שאליה השתייכו השניים, תקפו אתמול בשכונת אל-עומדאן שבפאתי העיר עזה, שם איתרו פירים של מנהרות ואמצעי לחימה רבים. התקרית הקשה בה נפלו רס"ל דרעי ורס"ל סמדג'ה התרחשה בפרוזדור נצרים במרכז הרצועה, כאשר מחבלי חמאס שיגרו מטח של פצצות מרגמה לעבר חיילי המילואים. בקרב בו הם נהרגו נפצעו שלושה לוחמי מילואים נוספים מאותה החטיבה באורח קשה.