תיעוד: מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח - והסתתרו ברהט במשך שבועות

שני המחבלים נתפסו לפני חודש, וכעת נחשפים פרטים חדשים: אחרי המתקפה הרצחנית של 7 באוקטובר הם נמלטו והגיעו בסופו של לעיר הבדואית. שם הלינו אותם שני תושבי העיר ותושב תראבין במסגד ובמספר בתים תקופה ארוכה. נגד שלושתם הוגשו כתבי אישום

זמן צפייה: 01:54

לפני כחודש נתפסו ברהט שני מחבלי חמאס שחדרו לישראל ב-7 באוקטובר, והערב (שני) נחשפו במהדורה המרכזית פרטים חדשים מאחורי המקרה - ועל השהות שלהם בארץ.

שני המחבלים השתתפו כפי הנראה במתקפה הרצחנית בשבת השחורה ולאחר מכן נמלטו, צעדו במשך יממה, גנבו טרקטור ונסעו בו עד שאזל הדלק ובשלב מסוים הגיעו לעיר רהט, שם אירחו אותם שני תושבי העיר ותושב תראבין והכניסו אותם ללון במסגד. בהמשך ישנו מספר לילות בבית ולאחר מכן בבית שלישי. מדובר בשהות של מספר שבועות ברהט לפני שנתפסו על ידי כוח של מג"ב.

רהט
רהט (ארכיון) | צילום: ינינה זסלבסקי אפק

עו"ד אורן ששון, סנגורו של החשוד שהלין את המחבלים בביתו, מסר: "מרשי טען לאורך כל הדרך כי אדם אחר ששמו ידוע לשב"כ שתל את המסתננים מעזה בלילה שבו נעצר וזאת בלי ידיעתו, דבר שלאחר חודש במעצר הצלחתי להוכיח כנכון ואף השופטת קבעה שלא היה מודע לכך שהם מסתננים. בסופו של דבר, הוגש כתב אישום על הלנה בלבד". כתב אישום הוגש נגד שני חשודים נוספים.