תיעוד: ההרס בנמה"ת בדמשק; כוכבי: "כל תשתית תומכת טרור - מטרה"

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר בנאום שנשא הערב כי "כל תשתית לאומית שתומכת בטרור היא מטרה לתקיפה". זמן קצר לאחר מכן פרסמה סוכנות הידיעות של סוריה תמונות מהנזק שנגרם למנה"ת הבינ"ל בדמשק בעקבות התקיפה מהיוחסת לישראל

זמן צפייה: 01:52

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה פירסמה הערב (ראשון) תמונות מהנזק שנגרם לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק בעקבות התקיפה המיוחסת לישראל במקום ביום שישי לפנות בוקר, יחד עם תמונות מהעבודות לשיקום הנזקים באחד ממסלולי ההמראה והנחיתה בנמל התעופה – זאת במהלך ביקור שערך במקום ראש ממשלת סוריה, חוסיין ערנוס, ביחד עם שר התחבורה של סוריה, זהיר ח'זים. כמו כן, הרמטכ"ל אביב כוכבי רמז הערב בנאום שנשא לתקיפה בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק: "כל תשתית לאומית שתומכת בטרור - היא מטרה לתקיפה".

נזק למסלולים בנמה''ת בדמשק
נזק למסלולים בנמה''ת בדמשק | צילום: סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה

כזכור, אמש פרסמה האופוזיציה הסורית (היושבת בבריטניה) פרסמה תמונות בהן ניתן לראות את ההרס הרב בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק - גם באולמות השדה ובטרמינל, וגם במסלולי ההמראה והנחיתה. כמו כן, נגרם נזק גם לאזורים בנמל שהוחכרו לאיראנים, כדי שיוכלו לקלוט שם את משלוחי הנשק ואת ה"קיטים" - הערכות לדיוק רקטות.

התמונות שפרסמה סוכנות הידעות הסורית על הההרס בנמל התעופה
התמונות שפרסמה סוכנות הידעות הסורית על הההרס בנמל התעופה

בשבוע האחרון, אנו עדים לשתי תקיפות שמיוחסות לחיל האוויר הישראלי בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, שלפי ההערכות, ישביתו את הנמל שבועות קדימה, כאשר בסוף השבוע האחרון, הסורים החלו לעבוד על עבודות התיקון שלו. המסר הישראלי בתקיפות אלו הוא כמובן: לא נאפשר לנמל תעופה בינלאומי להיות שדה תעופה "דואלי", משמע, גם לקבל טיסות מסחריות-אזרחיות וגם טיסות בהן הברחות נשק איראניות שאמורות לעבור לחיזבאללה בלבנון.

בתוך כך, התגובה מצד הרוסים לאירוע הייתה חריגה מאוד בנוף, למרות החרפת התגובות הרוסיות ביחס לישראל בעקבות המדיניות הישראלית בעניין אוקראינה. דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכרובה אמרה כי: "זוהי פרקטיקה מרושעת, פעולה בלתי אחראית שסיכנה חפים מפשע ופגעה בתשתיות אזרחיות. אנחנו מגנים זאת בחריפות ומדגישים שמדובר בהפרה שהיא המשך של הפרת החוק הבינלאומי".