הרמטכ"ל גיבה את העונש ללוחם - שכתב: "קיללו אותנו, הייתי לחוץ"

הרמטכ"ל כוכבי ומפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס גיבו את החלטת מג"ד גבעתי, סגן-אלוף אבירן אלפסי, להשית על הלוחם שתועד אומר בחברון "בן גביר יעשה סדר" 10 ימי מחבוש. הלוחם שיגר מכתב והביע חרטה: "אמרתי כמה מילים בלי שום כוונה לבייש את צה"ל או לעשות עבירה ואני מוצא את עצמי הולך לכלא"

זמן צפייה: 02:34

סערת העונש ללוחם גבעתי: הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ומפקד פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס, גיבו הערב (שלישי) את מג"ד גבעתי, סגן-אלוף אבירן אלפסי, לשפוט את הלוחם שתועד אומר בחברון "בן גביר יעשה סדר" ל-10 ימי מחבוש.

בתוך כך, הלוחם תיאר במכתב את האירוע מנקודת מבטו: "בחמישי שעבר הייתי בתפקיד כשהגיעו מפגינים למקום והתחילו לקלל אותי ואת שאר החיילים. עשינו הכול כדי להסביר להם בצורה הכי יפה שהם צריכים לתת לנו למלא את התפקיד ולעזוב את המקום. במקום זה הם צעקו עלינו וקיללו התקרבו אלינו ועמדו מכל הכיוונים.

:אחד מהם צעק עליי כל הזמן שאני ממלא את הפקודות של בן גביר ושאני חייל של בן גביר. לא רציתי להגיד שום דבר פוליטי ולא רציתי להתנהג בצורה שלא מתאימה לחייל. עניתי לו באותה שפה שהוא השתמש. הוא אמר שאני חייל של בן גביר, אז אמרתי לו שאם אני חייל שלו אז שהוא יעשה כאן סדר. הסברתי גם למג"ד שלא התכוונתי בשום אופן להגיד משהו פוליטי על בן גביר או לתת עמדה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211251339' autoplay='0' credit='' desc='חייל גבעתי מכה פעיל שמאל' poster='' kid='1_1oxljwst' duration='']

עוד כתב: "אמרתי כמה מילים בלי שום כוונה לבייש את צה"ל או לעשות עבירה ואני מוצא את עצמי הולך לכלא. אני מבין שדיברתי בצורה שלא הייתי צריך לדבר, גם אם עשיתי את זה בלי כוונה. הייתי מאוד לחוץ באירוע ואני רק מבקש התחשבות בלחץ ובכל מה שהיה שם באירוע שנמשך לא מעט זמן. אני מבקש סליחה. הבנתי את הטעות שלי. אני לא יגיד דברים כאלה שוב בשום אופן. החלום שלי היה להיות לוחם. אני מאמין במה שאני עושה ואני רוצה להמשיך להיות לוחם. יש לי המון מוטיבציה לשרת. לכן אני פונה אליך המפקד ומבקש לזכות אותי, או לפחות להקל בעונש".

האירוע התרחש ביום שישי, אז הגיעה קבוצה של אנשי שמאל, חלקם דתיים וחרדים, לחברון לביקור סולידריות עם משפחות פלסטיניות, לאחר אירועי האלימות שפרצו בשבת "חיי שרה" בחברון. במהלך שהותם, הותקפו חלק מהפעילים על ידי חיילי צה"ל שהיו בתפקיד.

במהלך הסיור אירעו שני מקרים חריגים, שניהם תועדו על ידי הפעילים, באחד מהם נראה חייל צה"ל כשהוא מפיל לרצפה ומכה פעיל בפניו. בסרטון אחר נראה הלוחם המדובר אומר לפעיל שמצלם אותו: "בן גביר יעשה פה סדר, נגמר הבית זונות שאתם עושים פה". בסרטון נשמע האדם המצלם שואל "מה אני עושה? אני עושה משהו נגד החוק?", על כך עונה לו החייל המצולם: "אני קובע מה החוק, ואתה עושה הכול נגד החוק".