חיל האוויר תוקף באופן נרחב בצור; רובע שלם פונה

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי שחרר הודעת פינוי לתושבי מספר רחובות בעיר בדרום לבנון, וזאת לפני שחיל האוויר החל בתקיפה נגד מחסני אמל"ח באזור. בהודעה נכתב: "פעילות חיזבאללה מאלצת את צה"ל לפעול באזור בו אתם נמצאים. עליכם לצאת צפונה לנהר האוולי"

זמן צפייה: 00:45

צה"ל שלח הבוקר (רביעי) הודעת פינוי לתושבי רובע שלם בעיר צור שבדרום לבנון, זמן קצר לפני שחיל האוויר החל במתקפה רחבה נגד מחסני אמל"ח באזור. זו הפעם הראשונה במהלך המלחמה שצה"ל מוציא הודעת פינוי רשמית באופן נרחב לתושבי העיר הדרומית.

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי כיוון את הודעת הפינוי לתושבים ברחבות אל-חירם, ג'עפר שרף אלדין, אבו דיב ורחוב אלאת’ר. בהודעה נכתב: "פעילות חיזבאללה מאלצת את צה"ל לפעול באזור בו אתם נמצאים. צה"ל לא מעוניין לפגוע בכם. עליכם להתרחק מיד מהאזור המסומן באדום ולצאת צפונה לנהר האוולי. כל מי שנמצא ליד אנשי חיזבאללה, מתקנים ואמצעי לחימה של חיזבאללה מעמיד את חייו בסכנה".

ההודעה בערבית על פינוי רובע בצור
ההודעה בערבית על פינוי רובע בצור | צילום: דובר צה"ל בערבית

ביום ראשון, לאחר אזהרת דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, כי "יותקפו נכסים כלכליים של חיזבאללה בדאחייה בביירות", והודעות פינוי רבות מצד דובר צה"ל בערבית, צה"ל פתח בגל תקיפות נגד תשתיות כלכליות של ארגון הטרור.

בין יעדי התקיפה היו סניפים של הבנק אלקרד אל-חסן, שארצות הברית טענה בעבר כי הוא ארגון בו חיזבאללה מנהל את כספיו - ולו יש יותר מ-30 סניפים ברחבי לבנון, בהם 15 בביירות. סניפים הותקפו גם בבקעת הירדן. כמו כן, בתיעוד שעלה ברויטרס, נראית תקיפה בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי "רפיק אל-חרירי" בביירות - כשמטוסים חונים ברקע.

בהודעתו, אדרעי פרסם אזהרה דחופה לתושבי הבקעא והדאחייה, וקרא ל"כל מי שנמצא בבניינים המסומנים באדום כפי שמופיע במפות והמבנים הסמוכים להם באלשייח, חארת חריכ, ברג' אלברג'נה, שויפאת אל עמרוסיה, תחויטאת אלעד'יר, אלע'בירי, בעלבק, אל הרמל וחרת אלפכני - אתם נמצאים בסמוך למתקני חיזבאללה".