הותר לפרסום: סמל אורי אשכנזי נחמיה נהרג מירי נ"ט ברפיח

סמל אורי אשכנזי נחמיה, לוחם שריון בן 19 מאשקלון, נהרג מירי נ"ט ברפיח שבדרום רצועת עזה. מתחילת המלחמה פורסמו שמותיהם של 695 חללים

זמן צפייה: 01:34

דובר צה"ל התיר הערב  (חמישי) לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה: סמל אורי אשכנזי נחמיה, בן 19 מאשקלון, לוחם שריון בגדוד 46, עוצבת עקבות הברזל (401), שנהרג מפגיעת טיל נ"ט ברפיח.

מתחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 695 חיילי צה"ל, בהם 334 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

ביום שני פורסם דבר מותו של סגן שחר בן נון, בן 21 מפתח תקווה, מפקד צוות בסיירת צנחנים, שנהרג בח'אן יונס לאחר שנפגע בהפצצת חיל האוויר, כשחימוש שנועד למטרת תקיפה נחת בעקבות תקלה בדירה סמוכה למקום שבו שהה הכוח.

סגן שחר בן נון
סגן שחר בן נון | צילום: דובר צה"ל

מהתחקיר הראשוני עלה כי ב-06:30 באותו יום התרחשה תקיפת סיוע לצנחנים בשכונה הקטרית, שכונת חמד. שתי מטרות הותקפו בו זמנית בשני חימושים, פצצה מדוייקת מונחית GPS שהושלכה ממטוס קרב F-15. אחד מהם כאמור, נחת סמוך לכוח, בניגוד לנ.צ. שהוזן. קיר קרס כתוצאה מהפגיעה. בן נון נהרג, ושישה חיילים נוספים נפצעו, בהם שלושה במצב בינוני ושלושה במצב קל. לפי צה"ל מדובר על חימוש טועה אחרי אלפי חימושים שהוטלו ליד כוחות הקרקע. חיל האוויר ממשיך לתחקר את האירוע.

בלשון חיל האוויר מדובר על "אובר שוט", תקלת ניהוג של הפצצה. נבדק האם ההגאים של הפצצה לא הצליחו לייצר את הצלילה שלה, והיא המשיכה קדימה. בצה"ל מוסרים כי מדובר ב"תקלה נדירה, שלא התרחשה עד כה במלחמה", ומדגישים כי "לא מדובר בטעות אנוש, אלא בתקלה טכנית בפצצה".