הותר לפרסום: שלושה לוחמי נח"ל נהרגו מפיצוץ מטען ברפיח

סמ"ר אמיר גלילוב (20) משמשית, סמ"ר אורי בר אור (21) ממדרשת בן גוריון וסמ"ר עידו אפל (21) מצופר - שלושה לוחמים מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל - נהרגו מפיצוץ מטען במבנה ממולכד ברפיח. עוד 7 לוחמים נפצעו קשה בשורת תקריות ברצועה

זמן צפייה: 03:59

דובר צה"ל התיר היום (רביעי) לפרסום את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בדרום רצועת עזה: סמל-ראשון אמיר גלילוב, בן20 משמשית, סמל-ראשון אורי בר אור, בן 21 ממדרשת בן גוריון וסמל-ראשון עידו אפל, בן 21 מצופר - שלושתם לוחמים מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל, אשר נהרגו אתמול מפיצוץ מטען במבנה ממולכד במזרח רפיח. באירוע נפצעו קשה קצין ושני לוחמים נוספים מגדוד 50 של חטיבת הנח"ל, ובנוסף קצין ולוחם נפצעו באורח בינוני. צה"ל מתחקר את האירוע.

באירוע נוסף אתמול נפצעו קשה קצין ולוחם מבית הספר להנדסה קרבית, בהיתקלות עם מחבלים. כמו כן, בתקרית אחרת בדרום הרצועה נפצע קשה לוחם מיחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית ושלושה לוחמים נפצעו קל-בינוני מפיר מנהרה ממולכד. כמו כן, מוקדם יותר היום נפצע קשה לוחם מהיחידה הרב-ממדית בקרב בצפון רצועת עזה.

כוחות צה"ל ברפיח, דרום רצועת עזה טנק
כוחות צה"ל ברפיח, דרום רצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

במסגרת התקרית הקטלנית ברפיח, כוח מגדוד 50 של הנח"ל יצא להתקפה על מתחם חמאס במרחב, שממנו בוצע ירי נ"ט על הכוחות. המתחם ממוקם במזרח רפיח סמוך למעבר, ובו יש מרפאה ובסמוך אליו בית ספר. צה"ל טרם פעל קרקעית במרחב זה עד כה, והכוחות פשטו על המתחם כדי לטהר אותו ממחבלים.

כוח הנח"ל נכנס לאחד המבנים, בו התפוצץ המטען שהביא למותם של שלושת לוחמי הנח"ל ולפציעתם של לוחמים נוספים באורחים שונים. לא היה כל מודיעין מקדים על הימצאו של המטען במבנה טרם כניסת הכוחות. בעקבות האירוע הוכרז מצב אר"ן (אירוע רב נפגעים), ואלוף-משנה עברי אלבז, מפקד חטיבת הנגב, הגיע לזירה כדי לפקח על פינוי הנפגעים. בצה"ל מתחקרים כעת כיצד הופעל המטען על הכוחות, ומתחקור ראשוני נראה כי מדובר במארב שחמאס הכין במקום.

משפחתו של אמיר גלילוב ביקשה לתרום את איבריו לאחר שנהרג, ובכך ולהציל חיים. בעקבות החלטת המשפחה, בבית החולים סורוקה שבבאר שבע הוצלו קרניותיו של אמיר והן יושתלו בחולים הממתינים למאור עיניים. אילנה, אימו של אמיר, סיפרה: "אנחנו כואבים על האובדן העצום, אך גאים להיות המשפחה של הילד הכי טוב ונדיב עם לב הכי גדול, שגם במותו הצליח לעזור להציל חיים".

פעילות צה"ל במעבר רפיח
פעילות צה"ל במעבר רפיח | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, ישראל משלימה את ההשתלטות על ציר פילדלפי, וממשיכה להעמיק את הפעולה ברפיח. עם זאת, עד כה לא התרחשה התנגדות משמעותית של חמאס, גדודי רפיח לא יצאו להתקפות סדורות על כוחות צה"ל, ובינתיים הגדודים נמצאים בתוך השטח הבנוי, כשהמיקוד של צה"ל כמעט כולו בציר פילדלפי - בגבול עם מצרים.

צה"ל התקדם עד עכשיו כ-9 ק"מ על ציר פילדלפי, והגיע עד לגבול עזה ומצרים, שם יש לו תצפית עד לשכונת אל-סולטן, הנחשבת לבירת העיר רפיח - ועשויים על-פי ההערכות להימצא בה חטופים רבים. המאמץ כעת הוא לאתר את המנהרות החוצות למצרים.

סמ"ר סהר סודאי, סמ"ר בצלאל צבי קובץ
סמ"ר סהר סודאי, סמ"ר בצלאל צבי קובץ | צילום: דובר צה"ל

ביום ראשון הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללים נוספיםסמ"ר בצלאל צבי קובץ, בן 20 מירושלים, לוחם בגדוד נצח יהודה בחטיבת כפיר, שנפצע קשה ב-22 במאי בקרב בצפון רצועת עזה ומותו נקבע בבית החולים, וסמ"ר סהר סודאי, בן 20 מתל אביב, לוחם בגדוד רותם של חטיבת גבעתי, שנפל בקרב בצפון הרצועה.

מתחילת המלחמה נפלו 639 חיילי צה"ל, בהם 290 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז החל התמרון. אלו שמותיהם וסיפוריהם.