שב"כ: חשש מתסיסה של ערביי ישראל אם תוגבל עלייתם להר הבית

פרסום ראשון: שיחות שהתנהלו בימים האחרונים סביב האפשרות להגבלת עליית מוסלמים להר הבית ברמדאן, העבירו בשב"כ אזהרה חריפה לדרג המדיני, שלפיה אם יוחלט להגביל גם עלייה של ערבים-ישראלים, בעלי תעודות זהות כחולות - הדבר עלול להוביל לתסיסה משמעותית בקרבם

זמן צפייה: 01:47

פרסום ראשון: במהלך שיחות שהתנהלו בימים האחרונים סביב האפשרות להגבלת עליית מוסלמים להר הבית ברמדאן, העבירו בשב"כ אזהרה חריפה לדרג המדיני, שלפיה אם יוחלט להגביל גם עלייה של ערבים-ישראלים, בעלי תעודות זהות כחולות - הדבר עלול להוביל לתסיסה משמעותית בקרבם - כך דווח הערב (שבת) במהדורת השבת.

"אם ערבים ישראלים עם תעודות זהות כחולות יוגבלו בעלייה להר הבית לקראת חודש רמדאן, זה עלול להוביל לתסיסה", נאמר בדיונים ביטחוניים. "הנפיצות של ערביי מזרח-ירושלים ושל ערביי ישראל בעקבות מהלך כזה עלולה להיות משמעותית יותר מאשר מה שיקרה ביהודה ושומרון".

מהומות בהר הבית
מהומות בהר הבית (ארכיון) | צילום: רויטרס

משב"כ נמסר: "אנו מצרים על הדלפות חוזרות ונשנות מדיונים מסווגים". בתוך כך, מחר יקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו דין לקראת רמדאן. בישראל לא מעוניינים בהסלמה נוספת בחזיתות השונות, ומצד השני מבינים שבמצב הביטחוני הנוכחי לא ניתן לאפשר את מה שאושר בשנים עברו.