הותר לפרסום: 3 לוחמים ופראמדיקית נפלו ברפיח, 6 נפצעו

דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שלושה לוחמי גבעתי מגדוד שקד ופראמדיקית שנפלו מפיצוץ מטען ברפיח: סרן דניאל מימון טואף, בן 23 ממורשת, סמ"ר עמית באכרי, בן 21 מיושיביה, סמ"ר דותן שמעון, בן 21 מאלעזר, וסמ"ר אגם נעים, בת 20 ממשמרות - החיילת הראשונה שנפלה במסגרת התמרון הקרקעי ברצועה. חמישה לוחמים נוספים נפצעו, בהם 3 במצב קשה. בנוסף, קצין לוחם בסיירת גבעתי נפצע קשה בקרב בדרום הרצועה

זמן צפייה: 04:04

דובר צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסום את שמותיהם של שלושה לוחמים בגדוד שקד של חטיבת גבעתי ופראמדיקית שנפלו בפיצוץ של מבנה ברפיח שבדרום רצועת עזה: סרן דניאל מימון טואף, בן 23 ממורשת, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד; סמ"ר עמית באכרי, בן 21 מיושיביה, לוחם בגדוד שקד; סמ"ר דותן שמעון, בן 21 מאלעזר, לוחם בגדוד שקד; וסמ"ר אגם נעים, בת 20 ממשמרות, פראמדיקית בגדוד 52, עוצבת עקבות הברזל (401).

באירוע הקשה בו נפלו הארבעה, נפצעו חמישה לוחמים נוספים מאותו הגדוד באורחים שונים: קצין לוחם ושני לוחמים נפצעו קשה, ושני לוחמים נפצעו באורח בינוני. בנוסף, בתקרית אחרת, קצין לוחם בסיירת גבעתי נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

התקרית אירעה כשכוח מגדוד שקד של גבעתי נכנס לשכונת תל א-סולטאן כדי לסרוק מבנה אחר מחבלים ואמל"ח, כשלפתע אירע פיצוץ. בצה"ל בודקים האם היה מדובר במבנה ממולכד, או בזירת מטענים שהתפוצצו כשהלוחמים הגיעו.

סמ"ר אגם נעים
סמ"ר אגם נעים | צילום: דובר צה"ל

עשרות חיילות ושוטרות נפלו עד כה במלחמה, רובן ב-7 באוקטובר, אך סמ"ר אגם נעים היא החיילת הראשונה שנפלה במסגרת התמרון הקרקעי ברצועת עזה. לאחרונה כתבה אימה על השירות של אגם: "יומיים אחרי הקורס היא כבר הייתה בעזה עם חיל הנדסה. הפסקנו לנשום, החיים השתנו. פתאום גיליתי את התקפי החרדה שהגיעו ללא הכנה. אגמי צלצלה והודיעה שהיא נכנסת. לא הייתי מוכנה, היא הייתה אמורה להיכנס כמה ימים אחרי. כאב חד, כמו סכין שנכנסת ומסתובבת בלב, בבטן, בכל הגוף. אנחנו בוחרים לחיות בתקווה. גאה בך ילדה, מחכה לך אהובה שלי".

סרן דניאל מימון טואף
סרן דניאל מימון טואף | צילום: דובר צה"ל

מעיריית מעלות-תרשיחא נמסר: "עיריית מעלות-תרשיחא משתתפת בצערה של אורית טואף (היועמה״ש לשעבר של העירייה) ומשפחת טואף היקרה, עם נפילתו של הבן סרן דניאל מימון טואף ז"ל, הי״ד. עיריית מעלות תרשיחא, כואבת ודואבת ומחבקת את המשפחה בשעתה הקשה ושולחת את תנחומיה הכנים. ההלוויה תתקיים היום יום רביעי ט״ו באלול - 18.09.24, בשעה 18:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. יושבים שבעה בבית המשפחה ברחוב הלבנון 108 מורשת. מי יתן ולא תדעו עוד צער ודאבה. יהי זכרו ברוך".

סמ"ר עמית באכרי
סמ"ר עמית באכרי | צילום: דובר צה"ל

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, ספד לסמ"ר באכרי: "קיבלתי בצער עמוק את הידיעה על נפילתו של עמית באקרי ז"ל ממושב יושיביה. כולנו מחבקים את המשפחה היקרה ברגעים הקשים הללו, בהם איבדה את היקר לה מכל. עמית היה לוחם אמיץ ונחוש, שהגן בגופו על עם ישראל מול אויב אכזר. הלב שלנו נקרע בכל פעם מחדש מצער וכאב על אובדן חיים בטרם עת. המועצה, באמצעות צוותי האגף לשירותים חברתיים ומרכז חוסן, עוטפת את המשפחה ומלווה אותה בכל הנדרש. כולי תפילה ותקווה כי יהיה זה החלל האחרון במלחמה נוראית זו".

סמ"ר דותן שמעון
סמ"ר דותן שמעון | צילום: דובר צה"ל

ממועצת גוש עציון נמסר: "מועצת גוש עציון מודיעה בצער על נפילתו של סמ״ר דותן שמעון הי"ד, בן 21 מהיישוב אלעזר, דותן היה לוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי והוא נפל כגיבור בקרב ברפיח. הוא הותיר אחריו הורים, ירון ואורית שמעון ואת האח גיא אחותו נופר ז"ל, נספתה בתאונת דרכים לפני עשר שנים בצומת גוש עציון. הלוויה תתקיים בשעה 15:00 בבית העלמין בכפר עציון".

רס"ם (מיל') דניאל אלוש, רס"ם (מיל') תום איש-שלום
רס"ם (מיל') דניאל אלוש, רס"ם (מיל') תום איש-שלום | צילום: דובר צה"ל

בשבוע שעבר נפלו שני לוחמי 669 שנהרגו באסון התרסקות מסוק ברפיח שבדרום רצועת עזה: רס"מ (מיל') דניאל אלוש, בן 37 מתל אביב, ורס"מ (מיל') תום איש-שלום, בן 38 מנס הרים. שבעה נוספים נפצעו בתקרית, בהם טייסת, טייס במילואים, מכונאי מוטס, רופא במילואים ולוחם במילואים שנפצעו באורח קשה.

מתחילת המלחמה פורסמו שמותיהם של 713 חללי צה"ל, בהם 346 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.