צה"ל עצר את בנו של מנהיג הג'יהאד האיסלאמי בג'נין

על פי התקשורת הפלסטינית כוחות צה"ל פעלו לפנות בוקר במחנה הפליטים בעיר ועצרו את יחיא א-סעדי, בנו של מנהיג הג'יהאד האסלאמי בג'נין בסאם א-סעדי שמעצרו בתחילת חודש אוגוסט היה בין הגורמים למבצע "עלות השחר"

זמן צפייה: 06:38

צה"ל פעל לפנות בוקר (שני) במחנה הפליטים בג'נין, שהוביל לעימותים אלימים בין הצדדים. במסגרת הפעילות, לפי התקשורת הפלסטנית, נעצר יחיא א-סעדי, בנו של מנהיג הג'יהאד האסלאמי בג'נין בסאם א-סעדי שמעצרו בתחילת חודש אוגוסט היה בין הגורמים לפרוץ מבצע "עלות השחר".

בעקבות כניסת הכוחות הפעילה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי אזעקה ברחבי העיר. כמו כן, במהלך פעילות הכוחות במחנה הפליטים ג'נין, חשודים ירו לעבר הכוחות שהשיבו בירי, זוהתה פגיעה.

פעילות כוחות צה''ל באיו''ש הלילה
פעילות כוחות צה''ל באיו''ש הלילה | צילום: דובר צה''ל

יחיא א-סעדי, בנו של בסאם א-סעדי
יחיא א-סעדי, בנו של בסאם א-סעדי

בכיא הג'יהאד האיסלאמי בסאם א-סעדי
בכיא הג'יהאד האיסלאמי בסאם א-סעדי | צילום: רויטרס

במקביל, לפי התקשורת הפלסטינית כוחות צה"ל פעלו הבוקר גם במחנה הפליטים דהיישה בבית לחם, שם בעקבות העימותים נהרג פלסטיני ואחד נוסף נפצע אורח קשה. בסך הכל בפעילות כוחחות הביטחון במהלך הלילה נעצרו 14 חשודים.

בלילה שבין יום רביעי ליום חמישי בשבוע שעבר חוסל מוחמד איימן א-סעדי, בן 27, מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בג'נין, על-ידי כוחות צה"ל במחנה הפליטים. זמן קצר לאחר מכן נודע כי הוא היה מעורב בחטיפת הצעיר הדרוזי טירן פרו. הוא נכנס עם החמושים לבית החולים והחזיק לאחר מכן בגופתו. א-סעדי עמד בקשר עם הנהגת הג'יהאד האיסלאמי בעזה.

מוחמד א-סעדי וטירן פרו
מוחמד א-סעדי וטירן פרו

לאחר איומים ארוכים על נקמה, בליל שבת רקטה מעזה נפלה בשטח פתוח סמוך לנחל עוז. לא הופעלה התרעת צבע אדום. מצה"ל נמסר: "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לא שוגרו מיירטים. שגרה מלאה בעורף".

כתגובה לכך, תקף צה"ל בלילה שבין שבת לראשון ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי המטרה המרכזית שהופצצה הייתה סדנה לייצור אמצעי לחימה של חמאס, ששימשה את הארגון כאתר מרכזי לייצור רוב הרקטות שלו. כמו כן, הותקפה גם מנהרת טרור של הארגון בדרום הרצועה. בצה"ל תיארו את תקיפת המטרות כהמשך "מגמת הפגיעה ביכולת ההתעצמות של חמאס ברצועה".