הכניסה הקרקעית מתעכבת, ביידן שוחח שוב עם נתניהו

אחרי שברשת CNN דווח כי ארה"ב ביקשה מישראל להמתין עם הכניסה הקרקעית, וגורם מדיני בכיר אמר כי "אין לחץ אמריקני, יש גיבוי" - הכניסה הקרקעית עדיין מתעכבת. בדרג המדיני מנסים להגיע למיצוי של סוגיית החטופים ולהיערכות נוספת של הכוחות. בפעם השביעית מתחילת המלחמה: ביידן שוחח שוב עם נתניהו

זמן צפייה: 14:09

ביום ה-16 למלחמה, הכניסה הקרקעית לרצועת עזה עדיין מתעכבת. הסיבה, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית, היא שהדרג המדיני מנסים להגיע למיצוי של סוגיית החטופים, אם כי לא בכללותה, אך לאפשר לפתרון של כמה מקרים, זאת בשל ההערכה שאחרי תחילת המערכה הקרקעית - הנושא יסתבך עוד יותר.

הבית הלבן הודיע הערב כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו בפעם השביעית מאז שהחלה המלחמה. מוקדם יותר דווח ברשת CNN כי ארה"ב ביקשה מישראל להמתין עם הכניסה הקרקעית - אך גורם מדיני בכיר אמר כי "אין לחץ אמריקני, יש גיבוי".

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בנוסף, ממתינים בדרג המדיני להיערכות נוספת של הכוחות, לרבות איסוף מודיעיני נוסף. במקביל, הערב, בצל ההמתנה, ייערך עוד דיון אצל ראש הממשלה נתניהו בפורום קבינט המלחמה המצומצם. יודגש כי צה"ל אישר את התוכנית הקרקעית, אך הדרג המדיני טרם נתן אור ירוק. שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר היום כי וושינגטון ביקשה מישראל להימנע מפגיעה באזרחים בעזה.