אחרי 246 ימים בשבי: צה"ל חילץ ארבעה חטופים חיים מהרצועה

נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב, שנחטפו ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, חולצו בשלום ממחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה במבצע "זרעי קיץ" של לוחמי ימ"מ ושב"כ. מצבם הרפואי תקין והם פונו להמשך בדיקות בביה"ח שיבא. נועה ארגמני שוחחה עם הרצוג ונתניהו: "כל כך שמחה להיות פה, לא דיברתי עברית זמן רב"

זמן צפייה: 06:38

אחרי 246 ימים בשבי: כוחות הביטחון חילצו היום (שבת) ממחנה נוסייראת שבמרכז רצועת עזה את החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב שנחטפו מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר. הארבעה חולצו בחיים ובמצב רפואי תקין, ופונו לבדיקות בבתי החולים שיבא תל השומר. דובר צה"ל דניאל הגרי אמר בהצהרה לתקשורת כי "מאות לוחמים השתתפו במבצע החילוץ". שם המבצע: "זרעי קיץ".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-0806241425' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת דובר צה"ל' poster='' kid='1_6q8f22j0' duration='212']

הארבעה חולצו על-ידי לוחמי שב"כ וימ"מ משתי נקודות שונות במבצע מיוחד בלב מחנה הפליטים. פעולות החילוץ החלו בשעות הבוקר המאוחרות, עם תקיפות אינטנסיביות במחנה הפליטים. הפלסטינים דיווחו על כוח מיוחד של צה"ל שהסתנן לנוסייראת, כאשר במקום התפתחו חילופי אש אינטנסיביים.

שר הביטחון יואב גלנט מסר: "נועה, אלמוג, אנדריי ושלומי, כמה טוב שאתם איתנו. בפעילות מבצעית הירואית, לוחמינו הצליחו לשחרר משבי החמאס ארבעה חטופים ולהשיבם הביתה, לישראל. עקבתי אחר המבצע המורכב מחדר הפיקוד- כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ פעלו באומץ לב, תחת אש כבדה ועמדו במשימתם בגבורה. מערכת הביטחון תמשיך להילחם עד להשבתם של 120 חטופינו, ותפעל לשחררם בכל הזדמנות".

נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב הבניין בנוסייראת בו הוחזקו החטופים
הבניין בנוסייראת בו הוחזקו החטופים
רגע נחיתת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה
רגע נחיתת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה | צילום: דובר צה"ל
נועה ארגמני עם אביה לאחר חילוצה מהשבי
נועה ארגמני עם אביה לאחר חילוצה מהשבי
אלמוג מאיר ג'אן נפגש עם אמו
אלמוג מאיר ג'אן נפגש עם אמו | צילום: דובר צה"ל
שלומי זיו רגעי המפגש של החטופים שחולצו עם משפחותיהם בבי"ח שיבא
שלומי זיו עם משפחתו | צילום: דובר צה"ל
אנדריי קוזלוב רגעי המפגש של החטופים שחולצו עם משפחותיהם בבי"ח שיבא
אנדריי קוזלוב בבית החולים | צילום: דובר צה"ל

שלומי זיו, בן 40 ממושב אלקוש; אלמוג מאיר ג'אן, בן 22 מאור יהודה; אנדריי קוזלוב, בן 27 מראשון לציון ונועה ארגמני, בת 26 מבאר שבע - נחטפו כולם ממסיבת ה"נובה" ברעים ב-7 באוקטובר. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט אישרו את מבצע החילוץ ביום חמישי בשעה 19:00.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406081346' autoplay='0' credit='' desc='רגעי המפגש של נועה ארגמני עם אביה' poster='' kid='1_t0jzri8c' duration='8']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406081354' autoplay='0' credit='' desc='משפחת מאיר מתבשרת על חילוצו של אלמוג' poster='' kid='1_vtvmv35j' duration='22']

זמן קצר לאחר השלמת מבצע החילוץ, משטרת ישראל ומשמר הגבול התירו לפרסום כי מת מפצעיו פקד ארנון זמורה, מפקד ולוחם בימ"מ שנפצע באורח אנוש במבצע ובבית החולים סורוקה בבאר שבע נאבקו בשעות האחרונות על חייו. "ארנון פונה באורח אנוש לבית חולים, שם נלחמו על חייו, אך בצער רב נקבע מותו. הודעה נמסרה לבני משפחתו", נמסר.

פקד ארנון זמורה
פקד ארנון זמורה | צילום: דוברות המשטרה

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם נועה ארגמני בטלפון, ואמר לה בדמעות: "נועה, אני כל כך מתרגש לשמוע את קולך. אני מחבק אותך בשם כל עם ישראל. אני חייב להגיד לך שאין אישה בעולם בשם נועה שלא שינתה את השם והתמונה לשלך, את דמות עולמית. אני כל כך מתרגש ומייחל ומתפלל שגם אמא ליאורה תזכה לראותך בהקדם. אני מחבק אותך מעומק הלב, תהיי בריאה. ברוך שובך הביתה". נועה השיבה: "תודה על הכל, אני כל כך שמחה להיות פה. תודה על הרגע הזה".

בהמשך שוחחה ארגמני גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר לה: "ברוך שובך הביתה, לרגע לא ויתרנו עלייך. אנחנו לא יודעים אם האמנת - אבל אנחנו כן. תחבקי את אמא בשמי ובשם רעייתך". היא אמרה לו בתגובה: "אני מתרגשת מאוד, לא דיברתי עברית כל כך הרבה זמן".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-0806241412' autoplay='0' credit='' desc='השיחה בין נועה ארגמני לרה"מ' poster='' kid='1_po9klpyg' duration='45']

במטה המשפחות מסרו: "המבצע ההירואי של צה"ל ששחרר והחזיר הביתה את נועה ארגמני, שלומי זיו, אנדרי קוזלוב ואלמוג מאיר ג'אן - הוא ניצחון הרוח, והניצחון של מדינת ישראל. גם עכשיו, ודווקא עם השמחה ששוטפת את מדינת ישראל, על ממשלת ישראל לזכור - מחויבותה להחזיר את כל 120 החטופים שעדין מוחזקים על ידי חמאס - החיים לשיקום, הנרצחים לקבורה. השמחה, האושר, וסגירת המעגל - הם המחויבות של הממשלה לאזרחיה. עליהם לקדם את אישור עסקת נתניהו כבר השבוע!".