התקיפה בביירות: חוסל מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה

על רקע הדיווחים על מגעים להפסקת אש, צה"ל חיסל בדאחייה את מוחמד חוסיין סרור, המכונה אבו סלאח, מפקד היחידה האווירית בחיזבאללה: "קידם פיגועי רחפנים, שיגור טילי שיוט וכטב"מים לעורף ישראל"

זמן צפייה: 07:53

על רקע המאמצים של ארה"ב ומדינות נוספות להביא להפסקת אש בלבנון, צה"ל הודיע היום (חמישי) כי חיסל את מוחמד חוסין סרור, ראש היחידה האווירית של חיזבאללה, בתקיפה בביירות.

חוסין סרור הכווין ופיקד על מתווי טרור אוויריים רבים ובהם פיגועי רחפנים, טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאויישים שכוונו לעבר העורף הישראלי. בשנים האחרונות היה ממובילי פרויקטים לייצור כלי טיס בלתי מאויישים בלבנון, הקים אתרים ליצור כטב״מי נפץ ואיסוף בלבנון, אשר חלקם מוקמו מתחת למבנים אזרחיים בבירות ומרחבים נוספים בלבנון.

סרור הצטרף לחיזבאללה בשנות ה-80 וביצע מגוון תפקידים בינהם מפקד ביחידת טילי קרקע-אוויר, יחידת "עזיז" בכוח רדואן והיווה שליח חיזבאללה לתימן בנושא המערך האווירי של שלטון הטרור החות'י. במהלך המלחמה קידם והוציא לפועל מתווי פיגוע של כלי טיס בלתי מאויישים רבים, בינהם כלי טיס בלתי מאויישים, כלי איסוף ונפץ, שכוונו כנגד העורף הישראלי וכוחות צה"ל.

תקיפה בדאחייה בביירות
תקיפה בדאחייה בביירות

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר בהערכת מצב לאחר התקיפה כי "צריך להמשיך לתקוף את חיזבאללה, שנים חיכינו להזדמנות הזו. פועלים כל הזמן להביא הישגים, לחסל עוד בכירים, לסכל העברות אמצעי לחימה, לגרוע מיכולות האש של חיזבאללה ולתקוף אותו בכל מרחב לבנון".

החיסול מגיע שלושה ימים לאחר תקיפה ממוקדת אחרת בביירות, בה יעד התקיפה היה עלי כרכי, מפקד חזית הדרום של חיזבאללה ומספר 3 בארגון. לפי אותם דיווחים, לא ברור האם כרכי אכן חוסל, או רק נפצע. בכיר בחיזבאללה התייחס ואמר: "עלי כרכי בסדר, ועבר למקום בטוח".

מוקדם יותר היום צה"ל מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות בגבול סוריה-לבנון, המשמשות את חיזבאללה להעברת אמצעי לחימה משטח סוריה לידיו. בנוסף, צוות הקרב של חטיבה 7 השלים תרגיל המדמה תמרון קרקעי בלבנון, בצל התחממות החזית הצפונית.

התרגיל התקיים מספר קילומטרים מגבול לבנון, ובהודעת דובר צה"ל נמסר כי במסגרתו הכוחות תרגלו לחימה בשטח סבוך והררי. בנוסף, מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות "העלו את כשירותם המבצעית והלוגיסטית לתרחישי לחימה שונים בשטח האויב הצפוני".

הבניין שהותקף בביירות
בניין שהותקף בביירות | צילום: רויטרס

במקביל, בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווחים כי הפסקת אש בגזרה הצפונית תיכנס לתוקף תוך שעות: "הידיעה לא נכונה. מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה".

"הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת", נמסר מלשכת רה"מ, שהוסיפה: "ראש הממשלה הנחה את צה"ל להמשיך את הלחימה במלא העוצמה, ולפי התכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה".